آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 31187 | تاریخ : 1403/07/11-12:56:39 |پرینت

مسوولان شرکت‌های برشنا و ۷۷ ترکی دیدار کردند

مسوولان-شرکت‌های-برشنا-و-۷۷-ترکی-دیدار-کردند
ـشرکت برق‌برسانی افغانستان (برشنا) می‌گوید که رییس عمومی اجراییه‌ای این شرکت با مسوولان شرکت ترکیه‌ای «شرکت ۷۷» دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ برشنا امروز (چهارشنبه، ۱۱ میزان) در خبرنامه‌ای نگاشته است که عبدالباری عمر، رییس عمومی اجراییه‌ای این شرکت با سلیمان جلیو، رییس ترکیه‌ای «شرکت ۷۷» دیدار و در مورد بند برق کجکی، و سرمایه‌گذاری و همکاری در پروژه‌های تولید برق خورشیدی، بادی و گازی در کشور گفتگو کرده است.

در این خبرنامه آمده است که رییس اجراییه‌ای شرکت برشنا در این دیدار خواستار همکاری نماینده این شرکت برای سرمایه‌گذاری در سکتور برق افغانستان شد تا با توسعه روش جدید تولید برق، از آلودگی محیط زیست جلوگیری شده و نیازهای برق افغانستان نیز تامین شود.

این در حالی است که رییس عمومی اجراییه‌ای شرکت برق‌رسانی افغانستان روز دوشنبه (۹ میزان) در نشست ارایه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان گفته بود که تلاش‌های مسوولان ا.ا برای افزایش تولید انرژی و رسیدن افغانستان به خودکفایی، به‌طور جدی ادامه دارد.

 او همچنین در این نشست از نهادهای ملی و بین‌المللی خواست تا در زمینه سرمایه‌گذاری روی تولید برق در افغانستان گام‌های عملی بردارند.