آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 31206 | تاریخ : 1403/07/12-17:01:06 |پرینت

علمای شیعه افغانستان حملات اسراییل را محکوم کردند

علمای-شیعه-افغانستان-حملات-اسراییل-را-محکوم-کردند
شورای علما شیعه افغانستان حملات اسراییل بالای لبنان و نوار غزه را محکوم کرده و می‌گویند که هیچ کشوری در خاورمیانه طرف‌دار جنگ نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان امروز ( پنج‌شنبه، ۱۲ میزان) در یک نشست خبری در کابل حملات اخیر اسراییل بالای نوار غزه، لبنان و کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را محکوم کرده و گفت که هیچ مسلمان در خاورمیانه طرف‌دار جنگ نیست و کشورهای غربی این جنگ را گسترش می‌دهند.
آقای اکبری افزود که حمله اسراییل بر خاک لبنان و نواز غزه عمل ضد بشری و خلاف تمام اصول پذیرفته شده جهانی و موازین اخلاقی است و به منشور سازمان ملل متحد احترام ندارد.
او بیان داشت، در صورتی که سازمان ملل متحد و شماری از کشورهای جهان خواهان توقف جنگ در خاورمیانه از سوی اسراییل است اما؛ اسراییل به جنگ ادامه می‌دهد.
این عضو شورای علمای شیعه افغانستان از جامعه جهانی و سازمان ملل خواهان توقف جنگ در نوار غزه و لبنان شد.
در همین رابطه، عباس حسن‌زاده، یکی از اشتراک کنندگان در این برنامه همچنان حملات اخیر اسراییل را محکوم کرده و خواهان توقف جنگ در نوار غزه و لبنان شد.
از سوی هم، محمدنعیم وردک، معاون دفتر سیاسی ا.ا در دوحه، حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران به اسراییل را مشروع خواند.
آقای وردک امروز با نشر خبرنامه‌ای در برگه ایکس خود نگاشته است که اقدام تهران «یک پاسخ مشروع در برابر تجاوزهای اسراییل» در خاورمیانه است.
این مقام ا.ا افزوده است: «رژیم جنایت‌کار و قاتل ده‌ها هزار مردم بی‌گناه، از جمله کودکان و زنان فلسطینی از حمایت همه‌جانبه غرب برخوردار می‌باشد.»
او همچنان گفته است که همه کشورهای منطقه باید در برابر اسراییل هم‌صدا شوند و باید جلو قتل عام مردم گرفته شود.
ایران دو روز پیش دست‌کم ۲۰۰ موشک، از جمله چند موشک بالستیک به اسراییل حمله کرده نمود و به دنبال این حملات، ارتش اسراییل اعلام کرد که به سرتاسر خاورمیانه حمله می‌کند.
گفتنی است که دو روز پیش نیز وزارت خارجه ا.ا.ا، بدون اشاره به کشته‌شدن سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، حملات اسراییل بر لبنان، سوریه، یمن و فلسطین را محکوم کرده بود.