آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31223 | تاریخ : 1403/07/15-08:13:26 |پرینت

مکرون خواستار تو قف ارسال تسلیحات به اسراییل شد

مکرون-خواستار-تو-قف-ارسال-تسلیحات-به-اسراییل-شد
رسانه‌های بین‌الملل گزارش داده اند که رییس‌جمهور فرانسه در آستانه سالروز آغاز جنگ غزه، خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسراییل شد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی گفته که ماکرون این سخنان را در گفتگو با شبکه فرانس اینتر بیان کرد: «من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.»

این سخنان ماکرون در حالی مطرح شد که دولت این کشور در کنار امریکا، متحد اصلی اسراییل به حمایت دیپلماتیک و سیاسی از این کشور برای تداوم جنایات جنگی آن در غزه ادامه داده است.

با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز شنبه امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه را به دلیل درخواست برای توقف ارسال تسلیحات به اسراییل، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که اسراییل در حال جنگ با نیروهای بربریت به رهبری جمهوری اسلامی است، همه کشورهای متمدن باید محکم در کنار اسرائیل بایستند. با این حال، رئیس جمهوری مکرون و دیگر رهبران غربی اکنون خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل‌اند. شرم بر آنها.»

نتانیاهو گفت: «آیا جمهوری اسلامی حزب الله، حوثی‌ها، حماس و دیگر گروه‌های نیابتی‌اش را تحریم تسلیحاتی می‌کند؟ البته که نه.»