آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 31259 | تاریخ : 1403/07/18-07:53:12 |پرینت

عبدالکبیر بر توسعه تجارت افغانستان با منطقه تاکید کرد

عبدالکبیر-بر-توسعه-تجارت-افغانستان-با-منطقه-تاکید-کرد
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا در کنفرانس تواصل تجارتی تاجران و سرمایه‌گذاران افغان و شماری از کشورها گفته که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا روابط میان افغانستان و کشورهای منطقه را بر پایه همکاری‌های اقتصادی و تجارتی استوار و توسعه دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر از کشورهای همسایه خواسته است تا موانع و مشکلات به میان آمده فراراه تاجران افغان را بردارند زیرا ایجاد مشکلات برای تاجران افغان، مسدود کردن راه‌ها و بلندبردن مالیات به‌گونه غیرقانونی، روابط و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و این کشورها را متضرر می‌کند.

به گفته‌ی معاون سیاسی رییس‌الوزرا ترانزیت منطقه‌ای است و نیاز است کشورهای منطقه نیز مسوولیت خود را در این زمینه انجام دهند.

معاون سیاسی رییس‌الوزرا می‌گوید، امارت اسلامی در تلاش است تا تقویت و گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای منطقه از طریق همکاری‌های اقتصادی و تجاری را افزایش دهد.

در همین حال، حمیرا ریگی، رییس هیٔت مدیره بندر چابهار در این کنفرانس با تأکید بر گسترش روابط تجارتی افغانستان و ایران گفت، ایران سهولت‌های لازم را برای فعال‌سازی بندر چابهار فراهم کرده است.

در این کنفرانس، شمار زیادی از تاجران و سرمایه‌گذاران، مسوولان اتاق‌های صنعت و تجارت ایران، پاکستان، جاپان، ترکیه و چین و شماری از مسوولین منطقوی ایران حضور داشتند.