آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31307 | تاریخ : 1403/07/22-09:41:07 |پرینت

فراخوان حزب عمران‌خان برای تظاهرات گسترده در پاکستان

فراخوان-حزب-عمران‌خان-برای-تظاهرات-گسترده-در-پاکستان
همزمان با میزبانی پاکستان از اجلاس سازمان همکاری شانگهای، حزب مخالف به رهبری عمران‌خان فراخوانی برای برگزاری تظاهرات در اسلام‌آباد صادر کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این فراخوان با واکنش تند دولت روبرو شده و تدابیر امنیتی شدیدی در پایتخت برقرار گردیده است.

روابط عمومی حزب جنبش عدالت پاکستان (پی‌تی‌آی) اعلام کرد که روز سه‌شنبه ( ۲۴ میزان) تظاهراتی بزرگ در شهر اسلام‌آباد برگزار می‌کند.

با این حال، دولت پاکستان تأکید کرده که اجازه نخواهد داد هیچ فرد یا گروهی امنیت این اجلاس را مختل کند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که در آستانه برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد و اتخاذ تدابیر امنیتی دولت و ارتش برای اطمینان از حضور امن مهمانان و جلوگیری از هرگونه خرابکاری در خلال این برنامه، جناح مخالف دولت تهدید به برگزاری تظاهرات در روز برگزاری اجلاس شانگهای کرده است.

مقام‌های دولت پاکستان در واکنش به فراخوان جناح مخالف برای تظاهرات در آستانه برگزاری اجلاس شانگهای گفتند که به هیچ فرد یا گروهی اجازه تحت تاثیر قرار دادن امنیت اجلاس سازمان همکاری شانگهای داده نخواهد شد و دولت با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

قرار است نخست وزیر چین پیش از برگزاری اجلاس شانگهای در قالب یک بازدید دوجانبه روز دوشنبه به اسلام‌آباد سفر کند.

به گفته مقامات پاکستانی، سفر برنامه ریزی شده رییس‌جمهور چین در تابستان سال ۲۰۱۴ به دلیل تحصن طولانی مدت حزب عمران خان در اسلام‌آباد لغو شده بود لذا دولت پاکستان هرگز اجازه تکرار این اثرگذاری منفی در روابط خارجی را نخواهد داد.

بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روزهای ۲۴ و ۲۵ میزان قرار است به میزبانی دولت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شود.