آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31433 | تاریخ : 1403/08/01-09:29:01 |پرینت

بلینکن به اسراییل می‌رود

بلینکن-به-اسراییل-می‌رود
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده اند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ امریکا به هدف احیای مذاکرات آتش‌بس در غزه و بحث درباره‌ آینده این منطقه وارد اسرائیل می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از رویترز، آخرین سفر بلینکن به خاورمیانه پس از مرگ یحیی سنوار، رهبر حماس در حالی انجام می‌شود که اسراییل حملات خود را در فلسطین و همچنان لبنان علیه ‌نظامیان حزب‌الله تشدید کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، سفر یک‌هفته‌ای برنامه‌ریزی‌شده‌ی بلینکن شامل توقف در اردن در روز چهارشنبه و دوحه نیز می‌شود.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه‌ی امریکا که نخواست نامش فاش شود، گفته است که در غزه، بلینکن بر روی چگونگی پایان دادن به جنگ، طرح‌هایی برای آینده منطقه پس از پایان جنگ و چگونگی بهبود کمک‌های بشردوستانه تمرکز خواهد کرد.

چندی پیش بلینکن و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، به مقام‌های اسراییلی نامه نوشتند و خواستار تدابیر مشخص برای رسیدگی به وضعیت وخیم غزه شدند، در غیر این‌صورت اسراییل با محدودیت‌های احتمالی برای کمک‌های نظامی ایالات متحده مواجه خواهد شد.

رویترز، همچنان نوشته که بلینکن در دیدارهای خود با مقام‌های اسراییل و کشورهای عربی، در مورد مسائل «روز بعد»، به‌ویژه امنیت، حکومت و بازسازی صحبت خواهد کرد.

این مقام یی همچنین با اسراییل و دیگر کشورها درباره‌ی چگونگی دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری با حزب‌الله، گفتگو خواهد کرد.