آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31434 | تاریخ : 1403/08/01-10:23:51 |پرینت

کوریای جنوبی سفیر روسیه را احضار کرد

کوریای-جنوبی-سفیر-روسیه-را-احضار-کرد
وزارت خارجه‌ی کوریای جنوبی، سفیر روسیه در این کشور را در اعتراض به «اعزام نیروهای کوریای شمالی به روسیه برای استقرار در اوکراین»، احضار کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه کوریای جنوبی دیروز، دوشنبه (۳۰ میزان) در اعلامیه‌ای نوشته که کیم هونگ کیون، معاون اول وزیر خارجه این کشور، جورگی زینویف، سفیر روسیه را احضار کرده و خواستار خروج فوری نیروهای کوریای شمالی از روسیه شده‌است.

با این حال، روسیه از پاسخ مستقیم به سوالی درباره اعزام نیروهای کوریای شمالی به جنگ اوکراین خودداری می‌کند؛ اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که همکاری مسکو با پیونگ‌یانگ علیه کشوری دیکری نیست.

وزارت خارجه کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست به سفیر روسیه ابلاغ شده‌است.

پیش‌تر کرملین ادعاهای کوریای جنوبی مبنی بر ادعا‌های اعزام نیرو نظامی از سوی کوریای شمالی برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین را رد کرده بود.

کیم هونگ کیون، افزوده که حضور نیروهای کوریای شمالی در جنگ اوکراین نقض قطعنامه‌های سازمان ملل و منشور این سازمان است و تهدیدی جدی برای امنیت کوریای جنوبی و منطقه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرده است: «ما به شدت همکاری نظامی غیرقانونی کوریای شمالی از جمله اعزام نیرو به روسیه را محکوم می‌کنیم. ما با همکاری جامعه بین‌المللی و با استفاده از همه ابزارهای موجود، به هر اقدامی که منافع امنیتی ما را تهدید کند، پاسخ خواهیم داد.»

سفیر روسیه در واکنش به این انتقادات گفته است که همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ بر اساس قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و تهدیدی برای امنیت کوریای جنوبی نیست.