آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 319 | تاریخ : 1395/06/04-15:54:05 |پرینت

رئیس اجرائیه:

توافقنامه‌ سیاسی اساس ثبات افغانستان را شکل می‌دهد

توافقنامه‌-سیاسی-اساس-ثبات-افغانستان-را-شکل-می‌دهد
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور گفته است که حکومت به ثبات سیاسی افغانستان متعهد هست و اساس این ثبات را توافقنامه حکومت وحدت ملی تشکیل می‌دهد.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه روز گذشته باخانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی صحبت کرد.

در این صحبت آخرین اوضاع سیاسی کشور و تحولات چند روز اخیر مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت. رئيس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزود:"به ثبات سیاسی به‌مثابه پایه اساسی پیشرفت و ترقی برای افغانستان متعهد هستیم و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافق‌نامه سیاسی و تعهد هردو طرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌دهد".

خانم موگرینی نیز در صحبت‌های خویش به اهمیت ثبات سیاسی در افغانستان و کار مشترک در حکومت وحدت ملی تأکید نمود و استقرار و ثبات در این کشور را پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین‌المللی برای افغانستان خواند.

در این صحبت هردو طرف بر مذاکره و گفتگو و عملی‌ساختن اصلاحات برای بیرون رفت از بن‌بست کنونی تاکیدکردند.

این درحالی است که دوسال از عمرحکومت وحدت ملی میگزرد و بر اساس توافقنامه سیاسی قرار بود در این مدت لوی جرگه قانون اساسی تشکیل شده و جایگاه ریاست اجرائیه بر اساس قانون معلوم گردد و قانون اساسی افغانستان نیز تعدیل شود.

اما اجرائی نشدن این توافقنامه، خشم تیم اصلاحات و همگرایی را بر انگیخت و چندی پیش رئیس اجرائیه کشور گفته بود  که روش و شیوه سیاست خویش را در برابر ارگ تغیر می‌دهد.