آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 3363 | تاریخ : 1396/01/21-14:03:33 |پرینت

آمریکا، روسیه را به اعمال نفوذ زیانبار در افغانستان متهم کرد

آمریکا،-روسیه-را-به-اعمال-نفوذ-زیانبار-در-افغانستان-متهم-کرد
سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه ای گزارش‌های آمریکا مبنی بر حمایت مالی و تسلیحاتی این کشور از گروه طالبان درافغانستان را رد کرد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه ی این خبرها را اتهامات بی‌اساس خواند و افزود جای تعجب است که آمریکا، نمایندگان مجلس و مقام‌های ارشد پلیس روسیه را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

در این خبرنامه آمده است که نعیم لالی حمیدزی، نماینده قندهار در مجلس نمایندگان، نادرخان کتوازی، نماینده مردم پکتیا و اسدالله شیرزاده فرمانده پلیس 303 افغانستان نیز که حضور روسیه در وزیرستان شمالی را سند حمایت طالبان عنوان نموده، تاکید می کنند:  حضور نظامیان روسیه دراین منطقه نمایانگر حمایت این کشور از دشمنان افغانستان است و نظامیان روسیه همراه با نظامیان پاکستانی از مراکز آموزشی گروه طالبان دیدار کرده‌اند.

سفارت روسیه در کابل افزود: چندی قبل نیز روزنامه‌های افغانستان و نمایندگان مجلس به روسیه درباره حمایت از گروه طالبان اخطار داده بودند.

در همین حال روز گذشته رئیس جمهور کشور درمورد رابطه ی روسیه با گروه طالبان گفته است :  "هر کس  فکر می‌کند از راه کمک به دشمنش به خود کمک می‌کند در اشتباه است. همچنان دراظهارات دیگری از اشرف غنی آمده است :هرکسی میان تروریست خوب و بد تفکیک قایل شود دراشتباه محض به سرمی برد

او گفته بود که روسیه با تهدید تروریسم روبرو است پدیده ای که افغانستان همه روزه با آن درگیر می باشد و اگنون این پدیده( تروریسم) به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

اما سفارت روسیه در خبرنامه ی خود هرگونه ارتباط با طالبان را رد کرده و مدعی شد این افراد به منابع نامعلوم اتکاء کرده اند

در همین حال ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز چندی پیش در نشستی در واشنگتن گفت که روسیه هم به جمع ایران و پاکستان پیوسته و مانند آنها به اعمال "نفوذ زیانبار" در افغانستان  می‌پردازد. ژنرال نیکولسون گفت، مسکو در تلاش مشروعیت بخشیدن به طالبان است.