آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 3461 | تاریخ : 1396/01/27-13:38:41 |پرینت

افغانستان تمام دارایی های قاچاقچیان مواد مخدر را مصادره میکند

افغانستان-تمام-دارایی-های-قاچاقچیان-مواد-مخدر-را-مصادره-میکند
دادگاه عالی به منظور سو استفاده قاچاقچیان مواد مخدر، قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن تمام دارایی های منقول و غیر منقول آنها مصادره میشود.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس قوانین نافظه کشور پیش از این تنها اموال منقول قاچاقچیان مصادره و ضبط میشد، و آنها بیشتر به خرید خانه و زمین رو آورده بودند.

احمد خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر افغانستان به بی‌بی‌سی گفته که هدف از مصادره تمام دارایی‌های قاچاقیچان مبارزه همه جانبه و همچنین جلوگیری از جمع شدن پول سیاه در نزد این افراد است.

او گفت خریداری موتر و سایر دارایی‌ها همانند زمین توسط این قاچاقچیان با پول سیاه انجام می‌شود و برای مبارزه همه جانبه با قاچاق مواد مخدر اکنون دادگاه عالی تصویب کرده که تمام دارایی‌های این افراد مصادره شود.

به گفته او هدف دیگر این کار جلوگیری از پولشویی و قطع منابع مالی این قاچاقچیان است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم و مسکرات مواد مخدر گفته که در سال گذشته خورشیدی ۴۶۳ پرونده قاچاق مواد مخدر را بررسی و ۵۷۷ نفر را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده که ۲۸ نفر آنان کارمندان دولتی بودند.

براساس آخرین گزارش حکومت و دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل تولید مواد مخدر افغانستان در سال گذشته میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته بود.