آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 3490 | تاریخ : 1396/01/28-14:54:06 |پرینت

رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی:

هیچ فردی؛ به جزء رئیس جمهور صلاحیت برکناری من را ندارد

هیچ-فردی؛-به-جزء-رئیس-جمهور-صلاحیت-برکناری-من-را-ندارد
رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی می گوید که هیچ فردی بدون رئیس جمهور صلاحیت برکناری اش را از این سمت ندارد و اعضای این کمیسیون در اشتباه محض به سرمی برند.

به گزارش افغان نیوز: در روز های گذشته اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در غیاب محمد قاسم هاشمزی رئیس این کمیسیون رای گیری کرده و این فرد را برکنار کردند.

اما آقای هاشم زی این امر را از صلاحیت اعضای این کمیسیون نمیداند و میگوید تنها رئیس جمهور میتواند رئیس این کمیسیون را برکنار نماید.

اعضای کمیسیون بر اساس بند1 و 5 ماده 6 قانون کمیسیون؛ محمد قاسم هاشم زی را سلب عضویت نموده و از ریاست کمیسیون برکنار نموده اند.

اما در اعلامیه یی که از سوی هاشم زی به دست رسانه ها قرار گرفته است گفته که ماده 6 قانون کمیسیون در مورد سلب عضویت اعضای کمیسیون نبوده بلکه در مورد حالات از دست دادن عضویت در کمیسیون می باشد و این حالات در مورد برکناری وی صدق نمی کند.

اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی با تایید مجلس نمایندگان صورت می گیرد و بنا بر گفته آقای هاشم زی عزل و استعفای اعضای این کمیسیون تنها از صلاحیت رئیس جمهور است.

وی ذکر کرده است که فقره 3 ماده 4 قانون کمیسیون تنها حالات برکناری معاون و منشی این کمیسیون را با اکثریت آرای اعضا اشاره کرده ، تاکید می کند : در مورد برکناری رئیس کدام فقره یا ماده ی ذکر نگردیده است. بر این اساس آقای هاشم زی میگوید که در برابر تمام امتیاز طلبی های اعضای این کمیسیون ایستادگی خواهد کرد.