
به گزارش افغان نیوز: این دعوتنامه از سوی علیرضا بیکدلی به ملا عبدالواسع، رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا، سپرده شده است.
بر اساس اعلامیه، ملا عبدالواسع در این دیدار از امضای تفاهمنامه برای پایان جنگ میان ایران و امریکا ابراز خرسندی کرده و آن را گامی مثبت در راستای ثبات منطقه خوانده است.
آقای بیکدلی، در این دیدار روابط میان افغانستان و ایران را تاریخی و عمیق توصیف کرده و از همدردی امارت اسلامی و مردم افغانستان در جریان جنگ قدردانی نموده است.
سفیر ایران گفته است که با وجود شرایط دشوار، روابط سیاسی و اقتصادی میان کابل و تهران بدون وقفه ادامه یافته است.
آقای عبدالواسع نیز روابط افغانستان و ایران را به عنوان دو کشور همسایه و اسلامی، مستحکم و جداییناپذیر خوانده و تأکید کرده است که افزایش سطح تجارت میان دو کشور حتی در دوران جنگ، نشاندهنده پیوند نزدیک اقتصادی و امنیتی میان کابل و تهران است.
وی با اشاره به وضعیت مهاجرین افغان در کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کرده است که ایران در روند اقامت و بازگشت مهاجرین افغان تسهیلات بیشتری فراهم کند؛ اقدامی که به گفته او میتواند در تقویت روابط دوستانه میان دو کشور نقش مثبت داشته باشد.
تا هنوز مشخص نیست که مقامهای امارت اسلامی در این مراسم اشتراک میکنند یا خیر.