آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 38303 | تاریخ : 1405/04/03-12:42:20 |پرینت

نتانیاهو: اسرائیل باید از وابستگی نظامی به امریکا رها شود

نتانیاهو-اسرائیل-باید-از-وابستگی-نظامی-به-امریکا-رها-شود
نخست‌وزیر اسرائیل، بر ضرورت تقویت توانایی‌های دفاعی داخلی و کاهش وابستگی نظامی این کشور به ایالات متحده تأکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز: نتانیاهو در دیدار با شماری از افسران نظامی اسرائیل گفت که کشورش از حمایت‌ها و کمک‌های امریکا قدردانی می‌کند، اما در عین حال باید به سمت خودکفایی بیشتر در بخش دفاعی و نظامی حرکت کند.

وی اظهار داشت: «ما باید از وابستگی رهایی یابیم و سامانه تسلیحاتی مستقل خود را ایجاد کنیم.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین بر ادامه تقویت صنایع دفاعی داخلی تأکید کرده و گفته است که این کشور باید توانایی تولید و توسعه تجهیزات و فناوری‌های نظامی مورد نیاز خود را افزایش دهد.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که رویارویی با ایران و گروه‌های هم‌پیمان آن هنوز پایان نیافته و تحولات منطقه همچنان با دقت از سوی اسرائیل دنبال می‌شود.