آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 38313 | تاریخ : 1405/04/04-08:01:04 |پرینت

هیأت بلندپایه وزارت صنعت و تجارت ا.ا راهی چین شد

هیأت-بلندپایه-وزارت-صنعت-و-تجارت-ا-ا-راهی-چین-شد
هیأت بلندپایه امارت اسلامی افغانستان به ریاست مولوی شهاب‌الدین ثاقب، معین وزارت صنعت و تجارت، برای اشتراک در نمایشگاه بین‌المللی «چین–اوراسیا ۲۰۲۶» به چین سفر کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده که این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۹ جون سال جاری در شهر ارومچی برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی و تجارتی منطقه به شمار می‌رود که با حضور مقام‌های دولتی، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

بر بنیاد معلومات این وزارت، هدف اصلی سفر هیأت افغانستان گسترش روابط تجارتی و اقتصادی با کشورهای منطقه، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، جلب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی عنوان شده است.

انتظار می‌رود هیأت افغانستان در جریان این نمایشگاه با مقام‌های دولتی، تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف دیدار کرده و درباره فرصت‌های همکاری در بخش‌های تجارت، صنعت، معادن، ترانزیت، انرژی و زیربناها گفتگو کند.

نمایشگاه «چین–اوراسیا» یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های اقتصادی منطقه محسوب می‌شود که نقش مهمی در توسعه همکاری‌های تجارتی میان کشورهای آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، خاورمیانه و چین ایفا می‌کند.

افغانستان نیز در سال‌های اخیر تلاش کرده است از این گونه نشست‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌برداری کند.