
به گزارش افغان نیوز: این سخنان در حالی مطرح میشود که تاکنون مقامهای امریکایی حمله متقابل ایران یا خسارات احتمالی ناشی از آن را تأیید نکردهاند.
بر اساس بیانیه روابط عمومی سپاه، این اقدام پس از آن صورت گرفته که امریکا در واکنش به حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، اهدافی را در سواحل ایران بمباران کرده است.
سپاه ایران گفته است کشتی یادشده از مسیری عبور کرده که از نظر ایران «غیرمجاز» بوده است، در حالی که فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرده این حملات در پاسخ به حمله جمهوری اسلامی به یک کشتی تجاری انجام شده است.
سپاه در بیانیه خود حملات امریکا را نقض آتشبس و تعهدات واشینگتن دانسته و اعلام کرده است که در پاسخ، «نقاط استقرار ارتش امریکا در منطقه» هدف قرار گرفتهاند.
با این حال، در این بیانیه هیچ جزئیاتی درباره محل دقیق این اهداف، نوع حملات، میزان خسارات یا تلفات احتمالی ارائه نشده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بر اساس بند پنجم «تفاهمنامه اسلامآباد»، مسئولیت کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده ایران است و تهران اقدامات خود را در چارچوب این توافق توجیه میکند.
سپاه پاسدارن همچنین هشدار داده است که در صورت تکرار حملات امریکا، پاسخ ایران «گستردهتر و شدیدتر» خواهد بود.