
به گزارش افغان نیوز: بر اساس آمار این اداره، در ماههای حمل، ثور و جوزا، ۴ هزار و ۵۶۸ شهروند خارجی وارد افغانستان شدهاند که از این میان، ۱۹۱ نفر زن بودهاند.
همچنین در همین مدت، ۳ هزار و ۹۹۲ شهروند خارجی، از جمله ۱۲۱ زن، افغانستان را ترک کردهاند.
اداره احصائیه و معلومات هدف از سفر این شهروندان را بازدید از مکانهای تاریخی و باستانی، جاذبههای طبیعی، انجام فعالیتهای تجاری و امور کاری عنوان کرده است.
انتشار این آمار در حالی صورت میگیرد که در ماههای اخیر مقامهای امارت اسلامی از افزایش ورود گردشگران خارجی به افغانستان خبر داده و آن را نشانه بهبود وضعیت امنیتی و گسترش صنعت گردشگری در کشور دانستهاند.
با این حال، نهادهای بینالمللی و شماری از دولتها همچنان نسبت به سفر شهروندان خود به افغانستان هشدارهای امنیتی صادر میکنند.