آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 38338 | تاریخ : 1405/04/07-07:37:57 |پرینت

حمله مرگبار به مقر رینجرز پاکستان؛ دست‌کم ۱۰ کشته برجا گذاشت

حمله-مرگبار-به-مقر-رینجرز-پاکستان؛-دست‌کم-۱۰-کشته-برجا-گذاشت
در پی حمله افراد مسلح به یکی از مراکز نیروهای رینجرز پاکستان در شهر کراچی، دست‌کم ۱۰ نفر، شامل چهار نیروی امنیتی و شش مهاجم، کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، این حمله شامگاه شنبه زمانی آغاز شد که مهاجمان با یک موتر مملو از مواد انفجاری به مانع امنیتی مقر رینجرز در منطقه گلیستان جوهر کراچی برخورد کردند.

گزارش‌ها افزوده‌اند که پس از انفجار، افراد مسلح وارد محوطه شده و درگیری شدیدی با نیروهای امنیتی آغاز شد که حدود ۹۰ دقیقه ادامه یافت.

مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کردند که در این عملیات، چهار عضو نیروهای رینجرز کشته و شش مهاجم نیز از پا درآمدند. همچنین یک مهاجم زخمی بازداشت شده و عملیات پاکسازی منطقه پس از پایان درگیری به اجرا درآمده است.

مسئولیت این حمله را گروه «جماعت‌الاحرار»، یکی از شاخه‌های وابسته به تحریک طالبان پاکستان (TTP)، بر عهده گرفته است. این گروه در بیانیه‌ای مدعی شد که این حمله را علیه نیروهای امنیتی پاکستان طراحی و اجرا کرده است.

این حمله یکی از مهم‌ترین رویدادهای امنیتی کراچی در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود و بار دیگر نگرانی‌ها درباره افزایش فعالیت گروه‌های مسلح در پاکستان را تشدید کرده است.