آژانس-افغان-خبر

سرویس : صحت و سلامت | کد خبر : 38342 | تاریخ : 1405/04/07-12:58:16 |پرینت

بیش از ۴۵ هزار معتاد در یک سال گذشته درمان شده‌اند

بیش-از-۴۵-هزار-معتاد-در-یک-سال-گذشته-درمان-شده‌اند
مسئولان وزارت صحت عامه امارت اسلامی اعلام کرده‌اند که در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار فرد مبتلا به اعتیاد تحت درمان قرار گرفته و پس از تکمیل روند درمان، به خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس برنامه ملی درمان معتادان وزارت صحت عامه گفت که درمان افراد مبتلا به اعتیاد تنها مسئولیت دولت نیست، بلکه سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای مرتبط و همه اقشار جامعه نیز در این زمینه مسئولیت مشترک دارند و باید برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد همکاری کنند.

به گفته مسئولان این وزارت، در کنار خدمات درمانی، برای بیش از چهار هزار نفر از معتادان بهبودیافته آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌آموزی نیز ارائه شده است تا زمینه بازگشت آنان به زندگی عادی و ورود دوباره به بازار کار فراهم شود.

رئیس برنامه ملی درمان معتادان همچنین تأکید کرد که اقدامات برای مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان در کشور گسترش یافته و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی در بخش‌های پیشگیری، درمان و توانمندسازی افراد بهبودیافته تقویت شده است.