آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 4037 | تاریخ : 1396/02/30-09:21:19 |پرینت

رئیس جمهورغنی:

چهارچوب صلح با حزب اسلامی برای سایر مخالفان مسلح نیز باز است

چهارچوب-صلح-با-حزب-اسلامی-برای-سایر-مخالفان-مسلح-نیز-باز-است
رئیس جمهورغنی در دیدار با شماری از بزرگان ولایت پکتیا، موفقیت مذاکرات صلح با حزب اسلامی را نتیجه نیت پاک، اراده قوی و قضاوت و قانونیت دانست و گفت که این چهارچوب برای سایر مخالفان مسلح نیز باز است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور طی دیداری با بزرگان  ولایت پکتیا، مراتب تسلیت و همدردی خود را به آنان بخاطر وفات  شخصیت جهادی و بزرگ قومی حاجی سردار احمدزی، ابراز  کرد.

در این دیدار که شماری از اعضای خانواده حاجی سردار احمدزی نیز حضور داشتند.

مولوی خالقداد موفقیت پروسه صلح بین الافغانی میان دولت و حزب اسلامی را به رئیس جمهور غنی تبریک گفت و آرزوی تداوم این چنین مذاکرات صلح را با سایر مخالفین مسلح کشور نیز نمود.

مولوی خالقداد ضمن حمایت از برنامه های انکشافی و اقتصادی حکومت، از تلاش ها و دستآورد های رئیس جمهور کشور قدردانی نمود.

رئیس جمهور غنی پس از استماع سخنان موصوف، برای شخصیت جهادی و بزرگ قومی حاجی سردار احمدزی بهشت برین آرزو نمود.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات موفقانه دولت و حزب اسلامی، گفت که این مذاکرات با نیت پاک، اراده قوی، قضاوت و قانونیت انجام شد و امیدواریم این چارچوپ باعث صلح دولت با سایر مخالفین مسلح افغان نیز گردد.

رئیس جمهور کشور خطاب به بزرگان متذکره، گفت که شما سفیران صلح هستید و با تلاش ها و مشوره های تان، راه های مفید دیگری صلح نیز تشخیص خواهد شد، تا سلسلۀ کشتار، قتل ها، ویرانی ها و ناامنی ها پایان یابد.

در اخیر این دیدار حاجی حضرت برادر حاجی سردار احمدزی از غمشریکی رئیس جمهور و تمام بزرگان ولایت پکتیا تشکری کرد و برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت نمود.