آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 4232 | تاریخ : 1396/03/09-15:40:59 |پرینت

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

با مدیریت معلومات جلو فساد اداری خواهیم ایستاد

با-مدیریت-معلومات-جلو-فساد-اداری-خواهیم-ایستاد
وزارت اقتصاد با ایجاد راهکارشفافیت و حسابدهی در تلاش جلوگیری از نقض قانون است و با مدیریت اطلاعات از فساد جلوگیری می کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار مراد وزیر اقتصادی کشور امروز سه شنبه (9جوزا) در کابل بیان کرد که با ایجاد سیستم مدیریت معلومات (MIS) شفافیت و حسابدهی را در مرکز و ولایات تطبیق منماییم.

وزیراقتصاد میگوید: « با ایجاد راهکار جدید و سیستم مدیریت معلوماتی  ام ای اس، وزارت اقتصاد  شفافیت و حسابدهی را در ادارات مرکزی و ولایات به وجود می آورد.

آقای مراد می افزاید، راهکاری که وزارت اقتصاد در بخشهای ( مالی و تدارکاتی، مدیریت منابع بشری، پروسه های اداری و اقدامات در بخش موسسات غیردولتی) ترتیب داده که تمام کارکردهای اداری وزارت اقتصاد از طریق سیستم مدیریت معلوماتی ام ای اس اداره میشود.

وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد طی یکسال گذشته به تاسی از هدایت رییس جمهور کشور روی راهکاری شفافیت و حسابدهی کار خود را آغاز کرد. که در این روند، اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری و نهاد مبارزه علیه فساد درپارلمان(کاکس) این وزارت را یاری میکند.

ساهره شریف رییس کاکس پارلمانی ولسی جرگه میگوید: « نهاد مبارزه علیه فساد پارلمانی تعهدی که با وزارت اقتصاد در مورد مبارزه با فساد اداری  و ایجاد سیستم شفافیت و حسابدهی درست، منعقد ساخته، خوشبختانه این وزارت به تعهد خود استوار بوده و تمام اقدامات خود را عملی نموده است".

ساهره شریف گفت، از راهکار جدید وزارت اقتصاد در راستای ایجاد سیستم مدیریت معلوماتی (MIS)، خرسند بوده و تمام کارکردهای شانرا تایید می کند.

به باور او اگر پارلمان از کارکرد های ادارات به صورت مستقیم نظارت نماید، نهاد ها خود را ضعیف احساس کرده و امکان خلل در روند نظارت نیز بوجود خواهدآمد.

وی میگوید، کاکس تا بحال سه بار روی کارکردهای وزارت اقتصاد نظارت داشته که ازعملکرد این وزارت راضی بوده و هیچ نوع مشکلی را مشاهده نکرده است.

 همچنان خانم شریف برای وزارت اقتصاد پیشنهاد نمود که مدیریت معلومات را برای دسترسی آُسان شهروندان به اطلاعات را فراهم نماید.