آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 4792 | تاریخ : 1396/04/19-13:55:51 |پرینت

آمریکا در امرمبارزه علیه مواد مخدراز افغانستان مشوره می گیرد

آمریکا-در-امرمبارزه-علیه-مواد-مخدراز-افغانستان-مشوره-می-گیرد
معاون نهاد بین المللی آمریکا در امور مبارزه با مواد مخدر و حاکمیت قانون در دیدار با رئیس جمهورغنی گفته است که کشورش علاقمند است در استراتیژی مبارزه علیه مواد مخدر از نظریات حکومت افغانستان استفاده نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری کشور در دیدار با ویلیم براون فیلد معاون نهاد بین‌المللی امریکا در امور مبارزه با مواد مخدر و حاکمیت قانون، درخصوص چگونگی مبارزه علیه مواد مخدر در سطح منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ویلیم براون فیلد گفت که حکومت امریکا پیرامون استراتیژی مبارزه علیه مواد مخدر کار می‌کند و می‌خواهد از نظریات و مشوره‌های رئیس‌جمهورغنی و حکومت افغانستان در استراتیژی مذکور، استفاده نماید.

وی افزود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، ارادۀ قوی در امر مبارزه علیه مواد مخدر دارد و از آن‌جای‌‌که افغانستان بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مواد مخدر محسوب می‌شود، استراتیژی یادشده می‌تواند تأثیرات مثبت را بالای افغانستان داشته‌باشد.

رئیس‌جمهورغنی از استراتیژی جدید امریکا در راستای مبارزه علیه مواد مخدر استقبال کرد و با اشاره به سیستم شبکه‌های تولید و قاچاق مواد مخدر گفت: گروه‌های تروریستی و شبکه‌های جرمی مواد مخدر بین‌المللی باهم ارتباط دارند و یک‌دیگر را تقویت می‌نمایند که باید علیه همه آنها به‌گونۀ مشترک مبارزه شود.

رئیس‌جمهور افزود، تا زمانی‌که با قاچاق‌بران کلان بین‌المللی مواد مخدر مبارزه و منابع مالی و پولی آنان خشکانده نشود، تنها مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان، راه‌حل این مشکل نمی‌باشد.

دراخیر این دیدار، ویلیم بروان از ارائه مشوره‌های سودمند رئیس‌جمهورغنی تشکر کرده برنامه‌ها و دست‌آوردهای حکومت افغانستان را در بخش‌های مختلف ستود