آژانس-افغان-خبر

سرویس : امنیتی ونظامی | کد خبر : 5998 | تاریخ : 1396/07/13-08:46:06 |پرینت

تدابیر امنیتی دهه محرم الگوی تازه در تامین امنیت است

تدابیر-امنیتی-دهه-محرم-الگوی-تازه-در-تامین-امنیت-است
برای تامین امنیت اماکن برگزاری مراسم عزاداری حسینی مردم خود دست به سلاح برده بودند و با نیروهای پولیس همکاری میکردند، معاون رئیس اجمهور این امر را الگوی تازه و موفق در تامین امنیت شهر میداند و تاکید دارد که در آینده نیز این الگو عملی شود.

به گزارش افغان نیوز: جلسه ارزیابی تدابیر امنیتی مراسم دهه محرم با حضور استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و اعضای کمیسیون امنیتی مساجد در کابل برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این جلسه گفت علی رغم تهدیدهایی که از سوی دشمنان مردم افغانستان وجود داشت، مراسم و محافل عاشورای حسینی امسال به بهترین وجه ممکن در کابل و ولایات برگزار شد که نتیجه تدابیر اتخاذ شده از سوی حکومت در همکاری و هماهنگی کامل با مردم بود.

وی افزود: تدابیر اتخاذ شده امسال یک تجربه نو هم برای مردم و هم برای حکومت و هم چنین یک الگوی موفق از مشارکت مردمی در تأمین امنیت بود و باید در آینده ها نیز از این تجربه استفاده شود. وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون و همه جوانانی که در این رابطه عاشقانه و دلسوزانه سهم گرفتند، از همه شخصیت های سیاسی و اجتماعی و علما و متنفذین اجتماعی برای همکاری شان در تأمین امنیت قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور هم چنین مشارکت ملی در برگزاری مراسم عاشورای امسال را که با حضور علما، نهادهای مدنی و مذهبی اهل سنت همگام با اهل تشیع بود، بی سابقه و بی نظیر خواند و از همه علمای اهل سنت، شورای سرتاسری علمای افغانستان به خصوص شخص مولوی کشاف رئیس شورای سرتاسری علما اظهار قدردانی کرد.

وی گفت: بدون شک این همدلی و همراهی هرگز از یاد مردم نخواهد رفت و آن را به دیده قدر خواهد نگریست.

استاد دانش ضمن نکوهش مجدد رفتارهای زشت و ناپسندی چون تیغ زنی و قمه زنی، برخورد دفاتر مراجع عظام تقلید، علما، نهادهای مدنی و فرهنگی و مراکز مذهبی را با این پدیده، معقول و منطقی خواند و تأکید کرد که باید این گونه رسم و رواج ها در آینده نیز جلوگیری شود، زیرا چنین اعمالی در عین این که ریشه دینی و شرعی ندارد، از نگاه سیاسی و اجتماعی باعث وهن مذهب و به ضرر مناسبات اجتماعی مردم افغانستان بوده و بدآموزی های زیادی دارد.

وی هم چنین از نهاد روند سبز اظهار قدردانی کرد که در یک حرکت نمادین و همدلانه و ملی برای تأمین امنیت مساجد و تکایای اهل تشیع اعلان آمادگی کردند.

معاون رئیس جمهور هم چنین از اعضای کمیسیون امنیتی مساجد و تکایای اهل تشیع خواست که تدابیر امنیتی امسال را با دقت مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و نقاط ضعف و قوت و هم چنین پیشنهادهای خود را برای آینده با حکومت مطرح کنند.

وی علاوه کرد با آن که تجربه امسال یک تجربه موفق و یک دستاورد بزرگ در راستای همکاری های نیک میان مردم و حکومت بوده است، اما برخی نگرانی هایی مطرح شده است که این نگرانی ها در هماهنگی کامل کمیسیون امنیتی مساجد و تکایا و پولیس کاملا قابل حل است و هیچ جای نگرانی و تشویش نیست.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد که کمیسیون امنیتی باید در هماهنگی کامل با پولیس و وزارت امور داخله اقدام نموده و از هرگونه خودسری و احیانا سوء استفاده از سوی افراد خودسر، در هماهنگی با پولیس جلوگیری کند.