آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 6006 | تاریخ : 1396/07/13-12:09:22 |پرینت

رییس جمهور غنی:

فساد مثل طالبان دشمن افغانستان است

فساد-مثل-طالبان-دشمن-افغانستان-است
آقای اشرغنی، رییس جمهور افغانستان گفت، فساد مثل گروه طالبان که در مقابل مردم ما می‌جنگند دشمن ماست و به همین خاطر ما برنامه‌های اصلاحاتی را روی‌دست گرفته‌ایم و باید مبارزه کنیم.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی روز پنج‌شنبه(۱۳ میزان) در دومین روز جلسۀ سام با حضور نماینده‌گان جامعۀ جهانی در کابل گفت که طالبان و حامیان‌شان فکر می‌کردند یک‌بار دیگر پناه‌گاه‌های امن‌شان را در افغانستان ایجاد می‌کنند اما نتوانستند حتا یک ولایت را هم بگیرند.

او گفت طالبان حمله‌هایی را که بالای مردم و دولت ما انجام دادند مخالف همه معاهدات بین‌المللی و حقوق بشر است اما نیروهای امنیتی در برابرشان مقاومت کردند. وی افزود، فساد مثل گروه طالبان که در مقابل مردم ما می‌جنگند دشمن ماست و به همین خاطر ما برنامه‌های اصلاحاتی را روی‌دست گرفته‌ایم.

رییس جمهور افغانستان این را هم گفت که مطمین هستم تروریزم و خشونت شکست خواهد خورد که در کوتاه‌مدت ممکن نخواهد بود اما حتما صورت می‌گیرد.

محمد اشرف غنی از طالبان هم خواست تا به روند صلح بپیوندند و گفت که ما تعهد سیاسی داریم تا در گفت‌گوهای بین‌الافغانی این روند را پی‌گیری کنیم.

رییس جمهور غنی اظهار داشت که بسیار ناراحت‌کننده‌است گروه طالبان و حامیان‌شان پیش‌نهاد حکومت افغانستان را از طریق گفت‌گوهای سیاسی رد کردند اما ما از وطن‌مان دفاع می‌کنیم.

رییس جمهور غنی هم‌چنان به مبارزه با فساد، اصلاحات در نهادهای دولتی و شفافیت و تخصص در قراردادها تاکید کرد.

غنی به تعهد حکومت به برخورد در چارچوب یک دپلماسی ساختاری با پاکستان تاکید کرده گفت که ما باید صلح را بیاوریم و یک‌بار دیگر از پاکستان تقاضا کرد که با افغانستان در مذاکرات دولت با دولت اشتراک کند تا صلح در منطقه تامین گردد.

وی به شفافیت در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت که انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ باید عادلانه باشد و صدای مردم در آن شنیده شود و هم‌چنان دموکراسی باید نهادینه گردد.

رییس جمهور افغانستان بیان داشت که اصلاحات از همه مهم‌تر است ولی باید به طرف حاکمیت قانون هم برویم.