آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 81 | تاریخ : 1395/05/23-20:44:13 |پرینت

مشاور امنیت ملی به تاجکستان رفت

بازرسی های امنیتی در خط مرزی افغانستان و تاجکستان تشدید می گردد

بازرسی-های-امنیتی-در-خط-مرزی-افغانستان-و-تاجکستان-تشدید-می-گردد
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر یک روزه وارد تاجیکستان شد و هدف از این سفر گفتگو با مقامات تاجیک روی موضوعات امنیتی و بهبود تدابیر امنیتی خط مرزی بین تاجیکستان و افغانستان است.

به گزارش افغان خبر؛ محمد حنیف اتمر امروز (چهار شنبه ۲۰ اسد) در سفر یک روزه وارد دو شنبه پایتخت تاجیکستان شد.

این سفر به دعوت رسمی «عبدالرحمن قهاروف» دبیر شورای امنیت ملی تاجکستان صورت گرفته است. طی این سفر نخست مشاور امنیت ملی کشور با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان دیدار خواهد کرد و پیام «اشرف غنی» رئیس جمهورکشور مان را به وی ابلاغ می کند.

شورای امنیت ملی کشور در مورد جزئیات پیام اشرف غنی چیزی اعلام نکرده است اما در ادامه افزوده است: حنیف اتمر در جریان این سفر با کمیته امنیت ملی تاجیکستان نیز یک نشست دو جانبه خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی در این سفر با مقامات تاجیکستانی پیرامون موضوعات مورد علاقه، از جمله افزایش همکاری‌های امنیتی، مبارزه علیه تروریسم و جرایم سازمان یافته گفتگو خواهد کرد.

ایجاد هماهنگی بیشتر با هدف تامین امنیت مرزهای دو کشور یکی دیگر از موضوعاتی است که مشاور امنیت ملی افغانستان با مقامات تاجیکستانی مطرح می کند.

این درحالی است که روز گذشته آقای اتمر به تازگی از سفر دو روزه ایران وارد کابل شده بود و در آن سفر نیز روی همکاری های بیشتر امنیتی میان افغانستان و ایران گفتگو کرده بود.