آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 8159 | تاریخ : 1397/01/23-14:30:02 |پرینت

طرح های کهنه ارگ کارساز نیست

طرح-های-کهنه-ارگ-کارساز-نیست
احمد سعیدی، آگاه امورسیاسی و رییس موقت نهضت صلح، عدالت و آزادی در افغانستان می گوید که طرح های کهنه ارگ ریاست جمهوری در امر مبارزه با فساد و تقویت انگیزه نسل جوان کارساز نیست.

به گزارش افغان نیوز: احمد سعیدی، آگاه امور سیاسی و رییس موقت "نهضت صلح، عدالت و آزادی در افغانستان" امروز پنجشنبه( 23 – حمل) طی همایش اعلام موجودیت این نهضت گفت: طرح های کهنه رئیس جمهور بالای مردم تحمیلی بوده و در امر مبارزه بافساد، آوردن صلح، رشد اقتصادی و تقویت انگیزه جوانان کشور کارساز نیست.

وی، هدف از ایجاد نهضت صلح، عدالت و آزادی مردم افغانستان را رشد فرهنگی، اقتصادی، اجمتاعی و سیاسی عنوان کرده، اظهار داشت، ما به افزایش و ایجاد جریان های مختلف سیاسی درکشور موافق نیستیم؛ اما شرایط و وضعیت حاکم در کشور، عامل و تحریک کننده جریان ها و ائتلاف های سیاسی شده است تا علیه این حکومت نامشروع اقدام نمایند.

آقای سعیدی افزود، مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زمینه ساز جنبش های سیاسی درکشور گردیده که باید بصورت درست و اساسی مورد بررسی قرار بگیرند.

به باور وی، در حکومت کنونی روابط بر ضوابط حاکم بوده و حاکمیت قانون تطبیق نمی گردد.

وی نقش احزاب و جریان های سیاسی را در برگزاری انتخابات آینده کشور موثر و مهم دانسته، افزود، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان باید با حضور و نظارت تمام احزاب و جریان های سیاسی صورت بگیرد تا از مهندسی سازی آن جلوگیری به عمل آید.

این آگاه امورسیاسی، شورای عالی صلح را یک نهاد سمبلیک و غیرموثر پنداشته، می گوید که بیش از صدها میلیون دالر برای این نهاد هزینه می شود؛ اما در آوردن صلح و پایان بخشیدن جنگ های تحمیلی و نیابتی کارساز نیست.

وی حضور نیروهای خارجی، اراده نداشتن جامعه جهانی و حکومت را در امر مبارزه با شبکه های تروریستی عامل اصلی بی ثباتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عنوان می کند.

سعیدی تاکید دارد که راه حل و بیرون رفت از بحران کنونی درکشور، عدم حمایت پاکستان از طالبان و داشتن اراده جدی جامعه جهانی و حکومت داخلی است.

این درحالی است که برخی از احزاب و جریان های سیاسی با رویکرد حکومت وحدت ملی مخالف بوده و اظهار می دارند که در اول جوزای سال 1397 دوره اول ریاست جمهوری به پایان می رسد؛ اما هیچ گونه تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرند.