آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 8282 | تاریخ : 1397/02/01-10:50:01 |پرینت

اسماعیل خان:

دولت نباید در بدنه اش دشمنان را پناه دهد

دولت-نباید-در-بدنه-اش-دشمنان-را-پناه-دهد
محمد اسماعیل خان، در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد آزاد سازی هرات، گفت که وارثین اصلی افغانستان آزاد، همین مجاهدان هستند و دولت نباید در بدنه خود دشمنان مجاهدان را پناه دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اسماعیل خان در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد آزاد سازی هرات، خطاب به مردم گفت: تذکره‌های خود را برای ثبت نام در مراکز تعیین شده به منظور ثبت نام از رای‌دهندگان ببرید و در انتخابات به افرادی که در خدمتگذاری صادق هستند، رای دهید.

اسماعیل خان در قسمتی دیگر از سخنان خود خلع سلاح مجاهدین را پس از استقرار آمریکا در افغانستان و دولت‌های بعد از آن اشتباه خواند و بیان داشت: باید اجازه می‌دادند طالبان را همین مجاهدین منکوب و از کشور اخراج می‌کردند.

وی با اشاره به سلطه مخالفان مسلح بر بیش از پنجاه درصد خاک افغانستان از شیوه سیاست‌های حکومت وحدت ملی انتقاد کرد و افزود: وارثین اصلی افغانستان آزاد، همین مجاهدان هستند و دولت نباید در بدنه خود دشمنان مجاهدان را پناه دهد.

روند ثبت نام از رای‌دهندگان به عنوان گام نخست مراحل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی از یکشنبه گذشته ۲۶ حمل جاری آغاز شده، اما استقبال مردم از این روند تاکنون فراگیر نبوده‌است.