آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 8363 | تاریخ : 1397/02/06-14:31:59 |پرینت

اتمر با مقامات امنتی برخی کشور‌ها دیدار کرد

اتمر-با-مقامات-امنتی-برخی-کشور‌ها-دیدار-کرد
سخنگوی دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که محمد حنیف اتمر با مقامات امنیتی پاکستان، روسیه، ایران، قزاقستان، قرغرستان، بلاروس و برخی کشورهای دیگر در شهر سوچی دیدار داشته‌است.

به گزارش افغان نیوز: قادر شاه، سخنگوی دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان امروز پنجشنبه «۶ ثور ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که آقای اتمر با مقامات امنیتی پاکستان، روسیه، ایران، قزاقستان، قرغرستان، بلاروس و برخی کشورهای دیگر در شهر سوچی دیدار داشته‌است.

به گفته وی، موضوع مبارزه با تروریزم و مواد مخدر، همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای و برخی مسایل دیگر شامل این بحث‌ها بوده است.

وی افزود: "در این ملاقات‌ها در رابطه به امنیت و مبارزه با تروریزم در منطقه و جهان مشخصاً در افغانستان، حمایت از پروسه صلح، همکاری‌های منطقه‌ای، مواد مخدر، جرم‌های سازمان یافته در منطقه و تولید و قاچاق مواد مخدر بحث صورت گرفت."

به گفته قادرشاه، آقای اتمر با مقامات امنیتی ایران، پاکستان، روسیه و برخی کشورهای دیگر در رابطه به پروسه صلح نیز گفتگو کرده و همکاری صادقانه با این پروسه برای امنیت و ثبات منطقه مهم دانسته شده‌است.

آقای اتمر با مقامات امنیتی ایران، پاکستان، روسیه و برخی کشورهای دیگر در رابطه به پروسه صلح نیز گفتگو کرده و همکاری صادقانه با این پروسه برای امنیت و ثبات منطقه مهم دانسته شده‌است.

نشست امنیتی سوچی به هدف همکاری‌های امنیتی و نظامی و جلوگیری از تهدیدات تروریزم همه ساله میان مقامات امنیتی چهارده کشور منطقه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود.