آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 8501 | تاریخ : 1397/02/19-12:51:13 |پرینت

نامه سرگشاده به رهبران حکومت وحدت ملی

نامه-سرگشاده-به-رهبران-حکومت-وحدت-ملی
رییس پیشین امنیت ملی در یک نامه سرگشاده، رهبران حکومت وحدت ملی را به دنبال کردن سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و ادبیات انزجار در میان مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی شان متهم کرده است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی در این نامه گفته است:« یقیناً خلق و زایش بحران‌های روز افزون و فنا کننده در کشور، در یک چشم انداز ژرف و نگاه حقیقت‌گرایانه، زاده تحرکات خِرد ستیز و غرض‌آلود عالی‌جنابان در گام نخست «ارگ و سپیدار» و مشاورین مشکوک‌الهویت‌ و فروخته شده شان اند.»

آقای نبیل همچنان نوشته است:عدم ظرفیت در امر استفاده بهینه و روش‌مند از منابع، امکانات و فرصت‌های چندلایه محسوس و نامحسوس ملی در کشور توسط مسؤلین طراز اول حکومت وحدت ملی، موجب شده‌اند که فرصت‌ها به چالش‌ها و چالش‌ها به بحران در حوزه‌های مهم امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مبدل شوند.

رییس پیشین امنیت ملی در بخشی از نامه‌اش خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی نوشته است:« شما از خطوطی که در آغازین روزهای حکومت وحدت ملی در شعاع منافع ملی ترسیم کرده بودید، بی‌محابا و بی‌هیچ تمکینی عبور کردید. در عوض، به‌ جای ایجاد فضای وصل؛ فضای فصل را ترجیح و انتخاب کردید. تمام پروسه های ملی را قومی و تباری ساختید. با سیاسی نمودن نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی، تمکین به ‌خواست‌های استخبارات خون‌آشام پاکستان دربخش تبادل اطلاعات استخباراتی و بعضی معاملات پنهان دیگر با دشمنان مردم ما و نقض بیشتر از پنجاه فیصد از مفاد قانون اساسی، فلج نمودن دستگاه اقتصادی و دستگاه دیپلماسی کشور، عملاً با این اقدامات افغانستان را به لبۀ پرتگاه سوق دادید.»

آقای نبیل در این نامه به مسایل امنیتی نیز پرداخته و گفته است: تصاعد و گسترش حملات دهشت‌افگنانه و تروریستی در شهرهای بزرگ کشور از جمله پایتخت، همه‌ای کمربندهای امنیتی از سرخ تا سبز و حتی محدوده ارگ وسپیدار که بیشتر از سه‌صد جریب زمین بیشتر نیست در امن نبوده و زیر تهدید قرار دارد. باید پذیرفت که مسئول این همه مصائب و بحران‌های تباه کننده جز از شما عالی جنابان کسی دیگری نیست.»

نبیل ادامه داده است: شما عالی جنابان آن‌قدر برخلاف وظایف اصلی خویش، غرق در خلق تفرقه برای بقای نامیمون خود بین اقوام باهم برادر کشور بوده اید که مردم را کاملاً فراموش کرده و هیچ فکری به آن‌ها ندارید. ترویج ادبیات انزجار، نفرت و تفرقه‌افگنی‌‌های حساسیت بر انگیز مبین عدول‌ تان از موازین و ارزش‌های ملی بوده و پیامدهای ناگواری در پی داشته است.

نبیل در این نامه رهبران حکومت وحدت ملی را ناکام خوانده است: ناکامی شما عالی جنابان در امر رهبری و مدیریت کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و وضعیت فعلی کشور شاهد مطلق آن است.

گفتنی است که پیش از این نیز رحمت‌الله نبیل انتقادات تندی را متوجه حکومت وحدت ملی کرده است.