آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 9020 | تاریخ : 1397/04/03-14:00:27 |پرینت

مجاهدین دیروز باید دوباره به صحنه بیایند

مجاهدین-دیروز-باید-دوباره-به-صحنه-بیایند
معترضین به ترور شیخ محمد جعفر توکلی در ولایت هرات می گویند؛ حکومت انگیزه ای برای سرکوب تروریزم و حمایت از مردم ندارد، باید کسانی که در گذشته سابقه جهاد و دفاع از مردم را داشتند، یکبار دیگر به صحنه بیایند.

به گزارش افغان نیوز: در پی ترور جعفر توکلی یکی از علمای دین در هرات، صدها تن روز یک شنبه(3، سرطان)  در مقابل ساختمان ولایت دست به تظاهرات زده و خواهان گرفتاری عاملان این حادثه شدند.

سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات که درجمع معترضین حضورداشت، خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت: «تا کی از ریختن خون این ملت سیرآب مى شود، تا کی ضعف مدیریت خود را به دوش دیگران می اندازید، تا چه وقت وعده میدهید و عمل نمی کنید.»

احمد بهزاد، نماینده مردم هرات در پارلمان گفت؛ ما بعد از ترور نجفی از عالمای سرشناس هرات، حادثه مسجد جوادیه، با مقامات نشستیم طرح‌های مؤثر و مشخص که با هزینه کم و نیروهای کمتر عملی می‌شد به آنان دادیم، اما متأسفانه پیگیری نشد.

به گفته آقای بهزاد، عده‌ای تصمیم ندارند از مردم حفاظت کنند و اگر این وضعیت به همین منوال به پیش برود مردم خود اقدام به تأمین شان خواهد کرد.

این نماینده شورای ملی همچنان خطاب به مردم هرات گفت: حکومت انگیزه برای سرکوب تروریزم و حمایت از مردم ندارد، باید کسانی که در گذشته سابقه جهاد و دفاع از مردم را داشتند و در روزهای سخت غمخوار و در کنار مردم بودند، در این روزها یکبار دیگر به صحنه بیایند و با یک اقدام مردمی در مقابل تروریزم ایستادگی کنند.

این درحالی است که شیخ جعفر توکلی از علمای سرشناس و تأثیرگذار هرات، دو شب پیش، در ساحه ۶۴ متره شهر هرات، در موقع برگشت از مسجد در مقابل منزلش با فیر گلوله به قتل رسید.