آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 9051 | تاریخ : 1397/04/06-10:05:10 |پرینت

والیان باید به گونۀ نظام‌مند در خدمت مردم باشند

والیان-باید-به-گونۀ-نظام‌مند-در-خدمت-مردم-باشند
رییس جمهور غنی در سلسلۀ دیدارهایش با والیان کشور تاکید داشت که همه والیان باید به گونۀ نظام‌مند در خدمت مردم باشند و روند تطبیق پلان‌های زیربنایی و توسعه‌یی را تسریع بخشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به سلسلۀ دیدارهایش، با والیان کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر و بامیان دیدار نمود.

والیان این ولایات در رابطه به وضعیت حکومت‌داری محلی و نیز روند تطبیق برنامه‌های انکشافی و توسعه‌یی ولایات مربوطه شان به رئیس جمهور گزارش دادند.

رییس جمهور غنی بر بهبود وضعیت امور در ادارات محلی تأکید کرد و به والیان هدایت داد، تا روند تطبیق پلان‌های زیربنایی و توسعه‌یی را تسریع ببخشند.

وی گفت که همه والیان باید به گونۀ نظام‌مند در خدمت مردم باشند، زیرا این خواست اساسی شهروندان کشور است. وی افزود: همه مسوولین ملکی و نظامی برای تامین فضای اعتماد میان مردم و دولت مسوولیت دارند و باید در تأمین صلح و امنیت تلاش مشترک به خرج دهند.

رئیس‌جمهور غنی به والیان کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر و بامیان هدایت داد تا ضمن توجه به مسایل امنیتی و عمرانی، در هماهنگی با ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، روی پلان‌های تازه که بتواند حکومت‌داری را در سطح محلی تقویت و نیز زندگی شهروندان را بهبود ببخشد، کار نمایند و آنرا با ریاست جمهوری شریک سازند.

این درحالی است که هر ازگاهی شاهد حملات مسلحانه از سوی گروه های تروریستی در سراسر افغانستان هستیم و انگیزه ای مردم در فضای ناامن پژمرده شده است.