آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 9244 | تاریخ : 1397/04/21-09:06:12 |پرینت

پادشاه بلجیم، ابتکار آتش‌بس را به غنی تبریک گفت

پادشاه-بلجیم،-ابتکار-آتش‌بس-را-به-غنی-تبریک-گفت
اعلیحضرت فلیپ، پادشاه بلجیم ابتکار آتش‌بس را به رئیس‌جمهورغنی تبریک گفت و از روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی نیز حمایت خویش را اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان شام دیروز با اعلیحضرت فلیپ، پادشاه بلجیم در قصر شاهی آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار دو جانب پیرامون اهمیت و گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و بلجیم و چگونگی پیشرفت کار کنفرانس بروکسل برای افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

پادشاه بلجیم، ابتکار آتش‌بس را به رئیس‌جمهورغنی تبریک گفت و از روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی نیز حمایت خویش را اعلام کرد. وی اضافه‌نمود که کشورش به عنوان دوست استراتیژیک، درکنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور غنی دراین دیدار از حمایت پادشاه بلجیم تشکرکرده و نیز به‌خاطر برگزاری و میزبانی کنفرانس بروکسل برای افغانستان، از موصوف قدردانی نمود. وی افزود که افغانستان به شمول بلجیم، با همه کشورهای منطقه و جهان خواستار روابط نیک و دوستانه می‌باشد.

این درحالی است که اجلاس سران ناتو و کشورهای همکار این سازمان به تاریخ ۱۱ و ۱۲ جولای ۲۰۱۸ در مقر این سازمان در بروکسل پایتخت بلژیک دایر می‌گردد.