آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 9587 | تاریخ : 1397/05/17-13:54:36 |پرینت

معترضان میدان وردک؛ دادخواهی تا تحقق عدالت ادامه دارد

معترضان-میدان-وردک؛-دادخواهی-تا-تحقق-عدالت-ادامه-دارد
مردم؛ مشارکت سیاسی مردم در ادارات دولتی و عدم دخالت و ایجاد نقاق میان اقوام از جمله خواسته های معترضان ولایت میدان وردک می باشند که امروز دست به اعتراض زده اند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مردم ولایت میدان وردک، امروز چهارشنبه( ۱۷ اسد) مسیرهای کابل – قندهار و کابل – بامیان را به دلیل مداخلات در امور سیاسی، اجتماعی و علمی مسدود کرده و دست به برپایی خیمه های تحصن و اعتراض زده اند.

احمد خالد یکی از معترضان به خبرنگار افغان نیوز می گوید، با این که مردم ولایت میدان وردک در تمامی مبارزات انتخاباتی سهم خود را ادا نموده و با حکومت همکاری داشته اند اما حکومت مرکزی هیچ گونه توجهی در امور مردم این ولایت در ادارات دولتی نداشته است.

این معترض ولایت میدان وردک تصریح می کند که ۳۰ واحد اداری که شامل میدان شهر مرکز ولایت میدان وردک، ولسوالی های جلریز و نرخ می باشند، در طول سالیان متمادی از سهم گیری ها در مشارکت های سیاسی بی بهره بوده و هیچ سمتی به نام وزیر و معین برای نخبگان این مردم مدنظر گرفته نشده است.

آقای خالد خواست دوم این معترضان را عدم دخالت و منحصر کردن این ولایت را به نام یک قوم عنوان کرده می افزاید؛ فاروق وردک، وزیرسابق معارف، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی، کریم خرم وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ از جمله کسانی اند که خواستار تغییر نام ولایت میدان وردک به ولایت وردک که منحصر به قوم وردک می باشد، شده اند.

وی خاطر نشان ساخت که حدود۵۹ سال از تاسیس این ولایت می گذرد و از همان ابتدا به نام میدان وردک ثبت شده است اما امروزه اینها به دلیل منافع شخصی شان می خواهند نفاق و ناامنی را در این ولایت ایجاد کنند.

این اعتراض کنندگان سومین اعتراض شان را انتقال دانشگاه ولایت میدان وردک از مرکز میدان شهر به ولسوالی دوردست سیدآباد که هیچ یکی از سهولت های شهری و امنیت نسبی را برای اساتید و دانشجویان ندارد می گویند که دولت دانشگاه این ولایت را در میدان شهر مرکز این ولایت منظور کرده بود اما اینها به دلیل منافع خودشان این دانشگاه را منحصر به یک ولسوالی نموده اند.

معترضان هشدار می دهند که از ساعث ۹ صبح امروز تا برآورده شدن خواسته های این مردم اعتراضات و برپایی خیمه های تحصن و مسدود بودن جاده های شاهراه ها با کانتینر ها ادامه خواهد داشت.

در همین حال عبدالرحمن منگل، سخنگوی ولایت میدان وردک به خبرنگار افغان نیوز گفت که تلاش های برای برآورده شدن خواسته های مردم میدان وردک روی دست گرفته شده و قرار است امروز ساعت ۲ بعد از ظهر، حنیف اتمر مشارور امنیت ملی با این معترضان در محل اعتراض شان دیدار و گفتگو نماید.