آیا-تروریسم-دامن-انگلیس-ها-را-هم-گرفته-است-

سه حمله تروریستی جداگانه در نیمه های شب گذشته در مرکز لندن پایتخت انگلیس موجی از رعب و وحشت را بین مردم این کشور بوجود آورده است.

حمله تروریستی اول زیرگرفتن عبابران توسط یک خودرو:

درنیمه های شب گذشته ، گزارش ها حاکی از کشته شدن دستکم 7 نفر و زخمی شدن دستکم 20 نفر بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در نزدیکی این پل است.

براساس گزارش دیلی میل در جریان حمله خودرو به عابران بر روی لاندن بریج نیز که در حدود ساعت 22.30 دقیقه ( به وقت محلی) رخ داده است، دستکم یک نفر کشته و 20 زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

دیلی میل نوشت که پنج تروریست که به نظر می رسد 'مدیترانه ای اصل هستند' در حملات صورت گرفته در دو نقطه، لاندن بریج و نیز در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، شرکت داشته اند.

به گفته شاهدان یک خودرو ون با سرعت به سمت حاشیه پل معروف 'لندن بریج ' رفته و عابران را زیر گرفته است.

پیشتر برخی شاهدان گفته بودند که بدنبال حادثه مذکور شاهد حمله افرادی مسلح به چاقو به مردم بر روی پل بوده اند.

شاهدان همچنین از شنیدن صدای تیراندازی خبر داده‌اند هر چند این گزارش‌ها و جزئیات حادثه هنوز از سوی پلیس تایید نشده است.

گزارش های منتشر شده حاکی بسته شدن پل لندن که یکی از پر رفت و آمدترین نقاط پایتخت انگلیس می باشد و خیابان های منتهی به آن است.حرکت مترو به سمت ایستگاه مجاور پل لندن( لندن بریج) نیز متوقف شده است.

پلیس متروپلیتن لندن هنوز درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه اظهار نظری نکرده است.

حادثه تروریستی دوم حمله به مشروب فروشی های محله بارومارکت لندن:

ساعتی پس از حادثه پل لندن، پلیس انگلیس از یک حادثۀ دیگر در محلۀ "بارو مارکت" پایتخت خبر داد که در ان شمار زیادی رستوران‌ و مشروب فروشی واقع است.

در این حادثه که در یک مشروب فروشی روی داد، دست کم گلوی 3 نفر با کارد بریده شد.عامل یا عاملان این حادثه هنوز بازداشت نشده اند.

باتوجه به اینکه در این محله واقع در مرکز لندن  شمار زیادی از مردم حضور داشتند، پلیس به سرعت در حال تخلیۀ این محل از جمعیت است و مردم نیز سراسیمه درحال فرار از این محدوده هستند.

 

سومین حادثه تروریستی حمله به منطقه واکسال شهر لندن:

پس از حمله به مشروب فروشی ها در منطقه  واکسال  لندن واقع در مرکز این شهر سومین حادثه نیز رخ داده و پلیس مسلح و ضد تروریستی به منطقه اعزام شده است.

سی ان ان به نقل از شاهدان عینی نوشت: دو نفر وارد رستورانی در نزدیکی پل لندن شدند و دو نفر را در داخل آن با کارد مجروح کردند.

پلیس انگلیس دقایقی پیش و در پی 3 حادثه پی در پی در مرکز لندن ، بخش اموزش های ویژه ی شرایط اضطراری را روی پایگاه اطلاع رسانی خود فعال کرده است. فرار، پنهان شدن و اطلاع به پلیس از مهمترین مواردی است که در این پایگاه بر ان تاکید شده است. برخی منابع اعلام کرده اند پلیس احتمال میدهد حوادث مشابه دیگری  روی دهد.

پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.

دو هفته پیش نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.

این حمله بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005 میلادی در شبکه حمله و نقل لندن بشمار می رفت که در جریان آن 53 نفر کشته شدند.

رهبران سیاسی جهان و همچنین مقامات انگلیس حوادث شامگاه شنبه گذشته در پایتخت انگلیس را که منجر به کشته شدن و زخمی شدن شماری از مردم شده است، را محکوم کردند.

 

آیا تروریسم دامن انگلیس ها را هم گرفته است؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد