امتحان-کانکور-در-ولایت-فراه-آغاز-شد

۱۷۰۰ تن از فارغین صنوف دوازده درولایت فراه امروز جمعه در امتحان کانکور شرکت نمودند

 

به گزارش افغان نیوز: محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس موسسه تحصیلات عالی دولتی با حضورداشت داکتر محمد عارف شاه جهان والی فراه، برخی از روسای ادارات ملکی، مسولین ارگان های امنیتی، رئیس و برخی از اعضای شورای ولایتی، رئیس و کمیته اخذ امتحان کانکور، اساتید، محصلین و شاگردان  برگزار گردیده بود.

داکتر محمد عارف شاه جهان والی فراه ضمن امتنان و قدردانی از کمیته اخذ امتحان کانکور و اساتید موسسه تحصیلات عالی دولتی که طی سومین دور اخذ امتحان کانکور توانسته اند با امکانات محدود امتحانات درست و شفاف را بگیرند، تاکید کرد که هیچ شخص غیر مسول حق مداخله در جریان امتحان را ندارد تا امتحان بطور شفاف صورت گیرد که با مداخله کردن حق تلفی نشود و حق به حقدار برسد.

همچنان وی از اساتید و کمیته اخذ امتحان خواست تا حالت روانی شاگردان را در نظر گرفته با درک شرایط کنونی برای شان وقت و زمان مناسب جهت حل نمودن سولات شان داده شود.

در محفل هر یک رکن الدین مشکانی رئیس اداره موسسه تحصیلات عالی دولتی، جمیله امینی رئیسه شورای ولایتی و پوهاند عبدالاحد مسلم رئیس کمیته اخذ امتحان کانکور پیرامون موضوع صحبت نمودند.

این چهارمین دوره امتحان کانکور در فراه است که در این امتحان 1700 نفر فارغین صنوف دوازده ثبت نام نموده اند که از آن جمله 1463 نفر آن در فراه ثبت نام نموده و 237نفر متفرقه ثبت نام کرده اند که  از ان جمله 247 نفر آنرا اناث و 1216 نفر آنرا ذکور تشکیل میدهند.

این در حالیست که سال گذشته 1500 تن ثبت نام نموده بودند که از آن جمله 1123 نفر ذکورو اناث به تحصیلات عالی و نیمه عالی راه پیدا کرده اند.

 

امتحان کانکور در ولایت فراه آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد