امیر-کویت-نخست‌وزیر-جدید-معرفی-کرد

خبرگزاری رسمی کویت «کونا» گزارش داده که «نواف الأحمد الجابر الصباح»، امیر این کشور طی فرمان جدیدی «احمد نواف الاحمد الصباح» را به حیث نخست وزیر خود معرفی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  این گزارش گفته که در پی صدور فرمان امیر کویت، الصباح مأموریت دارد وزرای جدید را معرفی کند.

امیر کویت در مارچ ۲۰۲۲، با صدور فرمانی، احمد نواف الاحمد الصباح را به عنوان معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور انتخاب کرده بود.

احمد نواف آل احمد الصباح تولد سال ۱۹۵۶ است. وی یک نظامی بازنشسته است. الصباح، پیش از این، جانشین فرمانده گارد ملی بود. او فرزند بزرگ امیر کویت است.

امیر کویت این فرمان را پس از استعفای «صباح الخالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر پیشین این کشور صادر کرده است.

این فرمان شامل تداوم کار نخست‌وزیر و وزرای کنونی در جهت انجام فوری امور اداری تا تشکیل دولت جدید بود.

این فرمان سلطنتی به امضای «مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد کویت رسید که امیر، قبلاً برخی از وظایف و اختیارات قانونی خود را به وی سپرده بود.

الخالد الحمد الصباح، نخست‌وزیر پیشین کویت در ۵ آپریل، استعفای دولت خود را ارائه کرد. این چهارمین استعفای دولت کویت در دو سال و نیم اخیر است.

او درحالی استعفا داد که یک هفته قبل از آن، جلسه پارلمان کویت با درخواست ۱۰ نماینده برای استیضاح نخست‌وزیر این کشور پایان یافته بود. دولت قبل از تشکیل جلسه پارلمان برای رای به عدم همکاری دولت آن‌ها استعفا داد.

استیضاح پارلمان کویت پس از اتهاماتی مبنی بر «ارتکاب اقدامات خلاف قانون اساسی، اخلال در منافع شهروندان و عدم همکاری با نهادهای قانونگذار» به نخست‌وزیر این کشور درخواست شد.
این ئرحالی است که صباح الخالد الحمد در مدت دو سال و نیم گذشته، چهار بار مأمور تشکیل دولت شده بود. اولین مورد در نوامبر ۲۰۱۹، دومی در دسامبر ۲۰۲۰، سومی در مارچ۲۰۲۱ و چهارمی نیز در دسامبر همان سال بود.

امیر کویت نخست‌وزیر جدید معرفی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد