تلاش-برای-پایان-جنگ-و-ایجاد-توافق-سیاسی-در-افغانستان

سرپرست وزارت دفاع امریکا در دیدار با زلمی خلیلزاد گفته است که به منظور رسیدن به یک توافق سیاسی و ختم جنگ در افغانستان بصورت مشترک کار می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا و آقای خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور برای صلح افغانستان روز گذشته (19 اپریل) در واشنگتن با هم دیدار کرده‌اند.

آقای شاناهان در این دیدار گفته است که همیشه دیدارهایش با خلیلزاد در مورد صلح پایدار در افغانستان، عالی بوده و اکنون به منظور رسیدن به یک توافق سیاسی و ختم جنگ در افغانستان و اینگونه تطبیق استراتیژی رییس جمهور ترامپ برای جنوب آسیا، کار می‌کند.

با این وجود، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا نیز پس از این دیدار گفته که مذاکرات صلح تا رسیدن به یک تفاهم سیاسی و تامین صلح پایدار در افغانستان، ادامه خواهد داشت. بنابراین هیچ دلیلی برای توقف مذاکرات وجود ندارد و در صورت ضرورت او با آقای شاناهان به کمک همدیگر حاضر اند.

این درحالی است که نشست قطر روز گذشته از سوی حکومت افغانستان لغو اعلام شد و پس از آن، طالبان، خلیل‌زاد و کرزی لغو نشست بین‌الافغانی قطر را تاسف‌بار خوانده و حکومت افغانستان را به سبوتاژ روند صلح متهم کردند.

تلاش برای پایان جنگ و ایجاد توافق سیاسی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد