حاضرم-برای-حل-بحران-شبه-جزیره-به-کوریای-شمالی-سفر-کنم

رئیس جمهور جدید کوریا جنوبی در جدید ترین سخنرانی خود گفته است که حاضر است برای حل بحران شبه جزیره به کوریای شمالی سفر و با مقامات پیونگ یانگ گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، مون جایه این، رییس جمهور جدید کوریای جنوبی روز گذشته با رای مستقیم مردم انتخاب شد و در گذشته نیز وی اعلام کرده بود که  مساله بحران در شبه جزیره کوریا را حاضر است با سفر به پیونگ یانگ حل کند.

اما امروز وی در سخنرانی خود گفته است که برای حل بحران شبه جزیره حاضر است به کوریای شمالی سفر کند و بحران بین دو کشور را با گفتگو حل کند.

او امروز در سخنرانی خود پس از مراسم تحلیف گفت: "من شخصا به آغاز جنگ با کوریای شمالی رضایت ندارد و "عمیقا" می خواهد تا این مساله از طریق گفتگو و مفاهمه پایان یابد".

رئیس جمهور کوریای جنوبی بیان داشت؛  برای استقرار سیستم دفاع موشکی "تاد" با کشر امریکا گفتگو می‌کند. جایه این تاکید کرد؛ در رابطه به سیستم دفاع موشکی با مقامات چینی نیز گفتگوهایی داشته و این روند را "صادقانه و بدون سیاست بازی" انجام خواهد داد.

چین رسما به کوریای جنوبی نسبت به استقرار سامانه "تاد" اعتراض کرده و گفته بود که این سیستم قادر است تحرکات نظامی و برنامه های تسلیحاتی این کشور را رصد کند و این مساله به مثابه جاسوسی از چین است.

اما حالا رییس جمهوری جدید کوریای جنوبی قول داده است که برای حل مسالمت آمیز شبه جزیره کوریا تلاش کند؛ درست در زمانی که شدت تنش در این منطقه به حدی رسیده که هر آن ممکن است جنگی اتمی در شبه جزیره کوریا در بگیرد.

حاضرم برای حل بحران شبه جزیره به کوریای شمالی سفر کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد