حکومت-ضعیف؛-اما-با-مردم-صادق-نیست

امر الله صالح رئیس پشین امنیت ملی و رهبر روند سبز افغانستان می‌گوید؛ حکومت وحدت ملی ضعیف است و اگر با مردم صادق باشد ملت با رهبران حکومت همکاری میکند.

به گزارش افغان خبر؛ امرالله صالح رهبر روند سبز افغانستان در مصاحبه با آژآنس افغان خبر، حمله انتحاری بر جنبش روشنایی را کم کاری حکومت میداند و تاکید دارد که حکومت در ضعف خود اعتراف کند.

رئیس پشین امنیت ملی بیان داشت؛ حکومت تنها برای بررسی حوادث خونین کمیسیون ایجاد میکند، اما این کمیسیون ها هیچ دردی از مردم را دوا نمیتواند. او افزود؛ تنها راهی که درد مردم را کم میسازد این است که عاملین حمله انتحاری بر جنبش روشنایی مجازات شوند.

صالح گفت: ” من بعنوان مسئول حقیقت یاب قضیه قندوز کار کردم و علل و عوامل شکست قندوز به دست طالبان را به حکومت ارائه کردم اما معلومات به دست آمده عملی نشود و عاملین آن مجازات نشود چند صفحه کاغذ بیش ارزش ندارد”.

این مسئول پشین امنیت ملی گفت:”انچه حکومت را میتواند کمک کند ایجاد اعتبار بین مردم و تا زمانی این اعتبار ایجاد نشود حکومت در صورت که درست هم عمل کند مردم قبول نمیکنند. او خاطر نشان ساخت؛ رئیس جمهور کشور لحن شفاف و قاطع دارد که هر کس از این لحن خوشش می‌آید اما ای کاش کمی از این لحن در عمل رئیس جمهور هم دیده میشد”.

صالح علاوه کرد: “مواد استفاده شده در حمله انتحاری دهمزنگ عبارت از سنتکس و اردکس که این مواد خود ساخته بوده نمی‌تواند بلکه در کارخانه واو شهر پنجاب ساخته میشود، و بعد در افغانستان وارد میشود”.

صالح گفت؛ اشتباه حکومت این است که با سران جنبش روشنای وارد مذاکره نمیشود و با کسانی مذاکره میکند که اصلا عضویت این جنبش را ندارد. او افزود حکومت باید قبول کند که رهبران جدید ظهور کرده اند و مردم نیز به انها اعتماد دارند.

سران حکومت و مسئولان امنیتی گفته اند که اطلاعاتی در مورد حمله بر معترضان جنبش روشنایی به آنها رسیده بود اما حکومت وحدت ملی چرا برای جلوگیری از حمله انتحاری بر جنبش روشنایی تدابیر امنیتی اخذ است سوالیست که حکومت جوابگوی آن باشد.

حکومت ضعیف؛ اما با مردم صادق نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد