در-برابر-تصامیم-ترامپ،-تماشاگر-نیستیم

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل گفته است که ما نمی توانیم در برابر افزایش تعرفه گمرکی از سوی رئیس جمهور ترامپ در واردات فولاد و المونیم، دست زیر الاشه تماشا کنیم.

به گزارش افغان نیوز: ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: “ما نمی توانیم دست زیر الاشه تماشا کنیم که چگونه تولیدات ما در نتیجه اقدامات نامناسب دیگران متاثر می شوند و هزاران محل کار اروپایی با خطر مواجه می گردند”.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود که در واردات فولاد، محصول گمرکی ۲۵ درصدی را افزایش می دهد و در بخش واردات المونیم، میزان این محصول به ۱۰ درصد خواهد رسید.

از سوی دیگر، آگاهان اتحادیه اروپا از چندین ماه به این طرف روی فهرستی از محصولات ایالات متحده، به هدف روی دست گرفتن اقدامات پیشگیرانه کار می کنند.

در این حال، انجمن فولاد اتحادیه اروپا (یوروفر) پیش بینی می کند که تعرفه گمرکی ایالات متحده منتج به کاهش قابل ملاحظه در صادرات اتحادیه اروپا خواهد شد. آنان فکر می کنند که این عقب گرد به پنجاه درصد و احتمالا بیشتر از آن خواهد رسید.

هانس یورگن کرکهوف، رئیس انجمن تجارت فولاد آلمان در این مورد گفت:”ایالات متحده با وضع مالیات گمرکی به گونه روشن مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض می کند”.

وی افزود: “خطر خیلی بزرگی وجود دارد که دیگران نیز از چنین اقدامی تقلید کنند و سیستم تجارت جهانی به ضرر همگان متأثر گردد”.

قابل ذکر است که به گفته وزارت تجارت ایالات متحده، میزان صادرات فولاد آلمان به ایالات متحده در میان سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

در برابر تصامیم ترامپ، تماشاگر نیستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد