ریچارد-بنت-اشتراک-نکرد

گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه حضور ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد امروز (یک‌شنبه، ۲۹ دلو) در صفحه ایکس خود نگاشته است که در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شده است، حضور ندارد.

آقای بنت در مورد دلایل عدم حضور خود در این نشست توضیح نداده اما؛ گفته است که امیدوار هستیم که این نشست منجر به یک سلسله نشست‌های معنادار و فراگیر در میان ذی‌نفعان کلیدی شود که همیشه بحث در مورد حقوق بشر، به‌ ویژه حقوق زنان به‌عنوان هسته‌ی اصلی راه آینده‌ی افغانستان را در اولویت قرار می‌دهد.

این در حالی است که امروز یک‌شنبه (18 فبروری) نشستی به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان با حضور نماینده‌های ویژه کشورها برای افغانستان، فعالان جامعه مدنی و زنان در دوحه برگزار می‌شود و در این نشست مقام‌های حکومت سرپرست حضور ندارند.

وزارت خارجه‌ ا.ا ناوقت روز گذشته اعلام کرده بود که اشتراک هیات امارت اسلامی در نشست دوحه در صورت نبود "فرصت گفتگوها در سطح بلند" سودمند نیست و اشتراک نمی‌کند.

این وزارت گفته بود که اگر سازمان ملل متحد حقایق موجود را درک و «زیر تاثیر و فشار» برخی طرف‌ها قرار نگیرد، آن زمان امکان پیشرفت در گفت‌وگوها با امارت اسلامی وجود خواهد داشت.

ریچارد بنت اشتراک نکرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد