مواضع-تندروان-در-شمال-سوریه-مورد-حلمه-قرار-گرفت

سخنگوی اردوی روسیه تصریح کرد که طیاره‌های جنگی مسکو، مواضع تندروان را در شمال سوریه ویران کردند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال ایگور کوناشینکوف سخنگوی اردوی روسیه دیروز در مسکو به خبرنگاران گفت، طیاره‌های جنگی روسی مواضع تندروان را در شمال سوریه ویران کردند و همین شورشیان را متهم به حمله گاز زهری در حلب کرد.

آژانس خبری فرانسه می‌گوید، آخرین حملات هوایی و هاوان روسیه در شمال سوریه جدی‌ترین تخطی از متارکۀ ماه سپتمبر است.

جنرال کوناشینکوف سخنگوی اردوی روسیه گفت، طیاره‌های قوای هوایی روسیه حملات را بر اهداف دقیق تروریستان، جایی‌که از آن هاوان‌های مملو با مواد کیمیاوی بالای مردم ملکی حلب پرتاب شده بود، هدف قرار دادند.

اداره نظارت از حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست و آژانس خبری ثیقه گفته‌اند طیاره‌های جنگی روسی مناطق تحت کنترول شورشیان را در جنوب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

آژانس خبری سانای سوریه گزارش داده ‌است که نیروهای سوریه مواضع شورشیان را در نزدیک حلب هدف قرار داده و تلفات سنگین را به تروریستان وارد کرده‌اند.

جنرال کوناشینکو سخنگوی اردوی روسیه دیروز گفت، متخصصین مواد کیمیاوی روسیه به محل فرستاده شده‌اند تا تحقیقاتی را در زمینه انجام دهند.

در حالی‌که شورشیان در سوریه از انجام حمله گاز کیمیاوی انکار کرده‌اند، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیروز عدم اطمینان‌اش را در مورد وقوع چنین حمله ابراز داشته و به خبرنگاران گفت:

"در حالی‌که به این حمله و استفاده از گاز کیمیاوی در آن اشاره می‌کنید، ما در این مورد معلومات واضح و کافی برای تبصره نداریم مخصوصاً با در نظرداشت این‌که این معلومات از سوی روسیه ارائه و منتشر شده‌است. من می‌خواهم این‌جا تأکید نمایم که فرانسه استفاده از سلاح کیمیاوی را از سوی هر کسی‌که باشد محکوم می‌کند و امیدوارم کسانی‌که وقوع چنین حمله را گزارش می‌دهند معلومات شانرا با اداره بین‌المللی منع استفاده از سلاح کیمیاوی در هاگ شریک سازند تا موضوع مشخص شده و علیه مرتکبین اقدام گردد."

مواضع تندروان در شمال سوریه مورد حلمه قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد