چین-و-روسیه-در-مسایل-جهانی-موقف-مشابه-دارند

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای چینایی‌اش بر تحکیم روابط تاکید کرد و گفت که مسکو و پیکینگ به مسایل مهم جهانی با عین دیده نگریسته و موقف مشابه دارند.

به گزارش افغان نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شی جین پینگ همتای چینایی‌اش در مسکو ملاقات نموده و دو رهبر روی تحکیم روابط میان مسکو و پیکینگ تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه که روز گذشته در مسکو میزبان همتای چینایی‌اش شی جین پینگ بود، هر دو طرف روی روابط دو کشور گفتگو کردند.

شی جین پینگ در این دیدار سه روزه‌اش از روسیه، پوتین را دوست نزدیک عنوان کرد. وی در حالی‌که در یکی از سالون‌های مجلل قصر کرملین در کنار پوتین نشسته بود گفت:"ما حمایت مشترک خود از موضوعات کلیدی را تقویت خواهیم بخشید".

دو رهبر در شش سال گذشته ۳۰ بار با هم ملاقات کرده‌اند و این هشتمین سفر شی جین پینگ به روسیه بعد از آن است که وی در سال ۲۰۱۲ رهبر چین شد.

روابط میان روسیه و چین در حال انکشاف با ثبات بوده و در حال حاضر در بهترین حالت آن قرار دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو و پیکینگ به مسایل مهم جهانی با عین دیده نگریسته و موقف مشابه دارند.

وی ضمن تحسین روابط میان مسکو پیکینگ گفت: "نخست میخواهم از دوست خوب و دیرینه‌ام رئیس جمهور شی جین پینگ به سبب دیدارش در رأس چنین یک هیات ابراز سپاس کنم. هیات‌های دو کشور شامل نماینده‌گان از همه بخش‌های اند که با همدیگر همکاری خواهند کرد. من مطمئین هستم که این دیدار شما برای واقعیت سازی تمام پلان‌هایکه با هم طرح نموده‌ایم مثمر تمام شود."

روابط میان مسکو و واشنگتن بعد از بحران اوکراین، جنگ سوریه و اتهامات امریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا تیره شده‌است و چین نیز تنشهای تجارتی با امریکا دارد.

شی جین پینگ روز گذشته در حضور همتای روسی‌اش ولادمیر پوتین در اشاره غیر مستقمی به اقدامات امریکا در سطح جهان گفت، محافظه کاری و آجندای یک جانبه در حال افزایش است و پالیسی‌های استفاده از قوه و هژمونی در حال شکل گرفتن می‌باشد.

دیدار رهبران چین و روسیه در حالی صورت گرفت که رهبران چند کشور جهان در انگلستان ملاقات نموده از هفتادپنجمین سالگرد دی دی تجلیل کردند.

دی دی نام روز آغاز عملیات نظامی در نورماندی فرانسه در سال ۱۹۴۴ است که مسیر جنگ دوم جهانی را به نفع متحدین بریتانیا تغییر داده بود.

چین و روسیه در مسایل جهانی موقف مشابه دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد