گوترش-تغییرات-اقلیمی-زمین-را-تهدید-می‌کند

همزمان با روز جهانی زمین دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که تغییرات اقلیمی جهانی، آلودگی هوا و تنوع زیستی زمین را تهدید می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز ( دوشنبه، 3 ثور) به مناسبت روز جهانی زمین گفته است که تغییرات اقلیمی، آلوده‌گی هوا و تنوع زیستی، زمین را تهدید می‌کند و خواستار حفاظت از زمین در برابر تغییرات اقلیمی و رویدادهای دیگر شده است. 
آقای گوترش گفته است: «در روز زمین، ما باید از سیاره خود حمایت کنیم؛ سیاره‌ای که توسط تغییرات اقلیمی، آلوده‌گی و از دست دادن تنوع زیستی تهدید می‌شود. پس باید متحد شویم.»
با این حال، افغانستان در میان ۱۰ کشور آسیب‌پذیری شدید از تغییرات اقلیمی و رویدادهای طبیعی قرار دارد و نهادهای سازمان ملل متحد همواره از تاثیرات ناگوار تغییرات اقلیمی بر زنده‌گی مردم افغانستان هشدار داده‌اند و خواستار کمک جامعه جهانی برای مقابله با تاثیرات آن در کشور شده‌اند‌.
این در حالی است که در بیست‌و‌هشتمین کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد که از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر سال گذشته در دبی برگزار شده بود، رهبران جهان، فعالان محیط زیست، پژوهشگران، صاحبان شرکت‌های بزرگ و چند‌ملیتی و نماینده‌گان نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان حضور داشتند و در این نشست بر حفاظت از تغییرات اقلیمی تاکید کردند.

گوترش: تغییرات اقلیمی زمین را تهدید می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد