۱۸۸-پروژه-آب-رسانی-و-آبیاری-در-کشور-اعمار-میشود

وزارت احیا و انکشاف دهات قرارداد اعمار ۱۸۸ پروژه آبیاری و آبرسانی را با شورا های انکشافی قریه ها و شرکت های خصوصی به ارزش ۲۵۰ میلیون افغانی امضا کرد.

به گزارش افغان خبر: نصیراحمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات، امروز دوشبنه(۱۱ اسد) در برنامه امضای این قرار داد ها گفت که تکمیل این پروژه ها در قریه جات باعث رشد زراعت خواهد شد.

بر اساس گفته های وزیر احیا و انکشاف دهات، این پروژه ها شامل (دیوار های استنادی، سربند، کانال های آبیاری، سرک، ترناب، پل، پلچک، چاه های سطحی و چاه های آب آشامیدنی) میباشد.

از مجموع ۱۸۸ پروژه، ۴۰ پروژه آن که ساخت دیوار های استنادی، پل، پلچک و سربند ها است در ولایات کابل، بلخ، بغلان، بدخشان، غور، لوگر، کندز، تخار، ننگرهار، پنجشیر، لغمان، فاریاب، کاپیسا و جوزجان تطبیق میشود.

از تطبیق این پروژه ها بیش از ۲۰۰هزار روستا نشین  مستفید میشود و حدود ۸۰ هزار روز کاری ایجاد میگردد.

همچنان ۱۴۸ پروژه دیگر آن در بخش آبرسانی و تهیه آب آشامیدنی، در ولایات کابل، غزنی، پروان، فراه، ننگرها، لغمان، کنر و جوزجان به ارزش ۲۰ میلیون و۴۰۰ هزار افغانی تطبیق خواهد شد.

همچنان در شمار دیگر از ولایات ۱۰۰حلقه چاه آب آشامیدنی و شش حلقه چاه عمیق حفر میشود که ارزش کلی آن به بیش از ۷۹ میلیون افغانی میرسد.

پروژه های ذکر شده از سوی حکومت افغانستان، یونسیف و سارک تمویل میگردد.

۱۸۸ پروژه آب رسانی و آبیاری در کشور اعمار میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد