۹۹-درصد-شهروندان-از-بودجه-شهرداری-ها-بی-خبر-اند

بر اساس سروی تازه ای که اداره انکشافی فوکس انجام داده است نشان می دهد که حدود۹۹ درصد باشندگان شهر های افغانستان از بودجه شهرداری ها بی خبرند و این اداره میکانیزم حسابدهی ندارد.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: اداره انکشافی فوکس امروز دوشنبه (۱۱ اسد) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که طبق سروی انجام شده از سوی این اداره ۹۹ درصد مردم از خدمات شهری وچگونگی مصرف بودجه شاروالی ها اطلاعی ندارند.

نجیب الله آزاد، رییس اداره انکشافی فوکس می گوید: بنا به بررسی ها و آمار های که از سوی این اداره به دست آمده است نشان می دهد که مردم شهرنشین حتی از بودجه سالانه شهرداری مطلع نیستند.

آقای آزاد ادامه می دهد که در سراسر ولایات مرکزی سروی صورت گرفته به جز ولایت نورستان که تا اکنون از خدمات شهری کاملا بی بهره اند.

عبدالنافع همت، سخنگوی اداره انکشافی فوکس تصریح کرد این سروی به تمام ولایات مرکزی در ۶ ماه از ۹هزار و ۱۰۰تن  به طور مستقیم مصاحبه شده است که همه به مشکلات شهری اشاره داشته اند.

سخنگوی اداره انکشافی فوکس اظهار داشت؛ از میان ۹۱۰۰ نفری  که مصاحبه نموده اند ۹۰ خبرنگار رضاکار، ۳۰ خبرنگار بانو، ۶۰ خبرنگار مرد را شامل می شود.

وی ابراز داشت که ۲۵٫۳۸ درصد مردم از نداشتن آب آشامیدنی،۱۳٫۳۷ فیصد مردم از جمع آوری نشدن کثافات و از کوچه و سرکها، ۱۲٫۱ فیصد مردم از عدم موجودیت محلات تفریحی،۱۰٫۴ فیصد از نبود مارکیت های زنانه، ۹٫۹۹ فیصد مردم از نبود آدرس در جاده ها و چهارراهی ها، ۹٫۲۰ فیصد مردم عدم سیستم بیرون کشیدن آب های آلوده و کثیف، ۸٫۴۶ فیصد مردم از عدم وجود پارکینک در شهرها، ۶٫۴۴ فیصد مردم از نبود سیستم بدرفت یا تشناب، ۳٫۱۴ فیصد مردم ار نبود صالون فاتحه خوانی برای خانم ها، ۱٫۶۹فیصد مردم ازنبود و یا دوری قبرستان ها شکایت نموده اند.

آقای همت یادآور شد که ۸ بخش دیگر شهرداری نیز شامل سروی بود که در این مورد نیز نظرخواهی صورت گرفته است. که شامل موارد ذیل می شود.

۹۴٫۴ فیصد مردم گفته اند که شهرداری ها برای تنظیم شکایات عامه میکانیزم ندارند.

۹۱ فیصد مردم اظهار نموده که برای نظارت شهروندان، جوامع مدنی و رسانه ها در شهرداری ها میکانیزم وجود ندارد.

۹۱ فیصد مردم از فساد اداری در درون این اداره سخن گفته اند.

۵۳ فیصد مردم اظهار داشته اند که تا زمان برقراری ارگانهای انتخاباتی و قانون انتخابات اصلاحات شهردار باید انتصابی باشد.

او همچنان یادآور شده است که در سروی انجام شده آمده که حدود ۳۷٫۴۷ فیصد ملکیت ها تا هنوز ثبت این اداره نشده اند و ۱۹ درصد نیز از خدمت نکردن صادقانه شهرداران شاکی بودند.

گفتنی است که اداره انکشافی فوکس ۱۸۲ سروی را در سراسر ولایات مرکزی به جز نورستان انجام داده و نتیجه آنرا اعلام کرده است.

۹۹ درصد شهروندان از بودجه شهرداری ها بی خبر اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد