حملات-اسراییل-در-لبنان-جان-صدها-تن-را-گرفت

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده اند که اردوی اسراییل گفته که کم و بیش ۳۰۰ موضع حزب‌الله را در جنوب و شرق لبنان آماج حملات قرار داده که باعت جان باختن ۴۹۲ نفر شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در همین حال وزارت صحت لبنان در تازه‌ترین اعلامیه‌ای خود گفته که روز دوشنبه (۲ میزان) در حملات اسراییل بر شهرها و روستاهای جنوب لبنان از ۴۹۲ نفر، به شمول زنان و کودکان کشته و بیش از یک هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

این وزارت افزوده که ۳۵ کودک در میان جان باختگان شامل اند. پس از آغاز درگیری اسراییل و حزب‌الله که در پی حملات حماس بر جنوب اسراییل آغاز شد، حملات روز دوشنبه، مرگبارترین تلفات در لبنان بود.

در همین رابطه جنگجویان اسراییلی ادعا کرده اند که روز گذشته موجی از حملات هوایی خود را به ۱۳۰۰ موضع گروه حزب‌الله در جنوب و شرق لبنان انجام داده اند.

با این حال، دانیل هاگری، سخنگوی اردوی اسراییل، می‌گوید که در حملات کشورش بر لبنان، شماری زیادی کشته شده‌اند که شامل جنگجویان حزب‌الله می‌شود.

هاگاری، این سخنان را در یک پیام ویدیویی گفته و افزوده که در پاسخ به نشانه‌های دال بر آمادگی حزب‌الله برای پرتاب راکت بر قلمرو اسراییل، نیروهای اسراییلی حملات روز دوشنبه را انجام دادند.

به گفته‌ی وی، حزب‌الله میزایل‌ها، طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) و دیگر تسلیحات را در ساحات غیرنظامیان ذخیره و پنهان می‌کند. او از شهروندان لبنان خواسته تا مناطق را ترک کنند که حزب‌الله در آن حضور دارد.

در همین رابطه، حماس حملات هوایی اسراییل را بر لبنان محکوم کرده. با نشر بیانیه‌ای گفته است: "ما در محور مقاومت اسلامی، تایید می‌کنیم که این یورش گستردهٔ وحشیانه یک جنایت جنگی است."

مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران که برای شرکت در نشست سالانهٔ مجمع عمومی ملل متحد به نیویارک افته، ضمن تقبیح حملات اسراییل بر لبنان تصریح کرد که اسراییل در صدد گسترش جنگ در منقطه است که به گفتهٔ وی به سود هیچ کسی نیست.

 

حملات اسراییل در لبنان جان صدها تن را گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد