بلخی-عاملان-بدرفتاری-با-مهاجران-افغان-پی‌گیری-شود

وزارت خارجه امارت اسلامی به مورد اخیر بدرفتاری پولیس ایران با یک نوجوان مهاجر افغان در این کشور، واکنش نشان داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی روز جمعه (19 اسد) با نشر بیانیه‌ای در ایکس، مورد تازه رفتار خشونت‌بار پولیس ایران با یک نوجوان مهاجر افغانستانی را «شدیداً» محکوم کرده و نوشته که این نوع برخوردها «نگرانی عمیق» حکومت افغانستان را برانگیخته است.
در بیانیه آمده است: «رویدادهای اخیر در جمهوری اسلامی ایران که نشان‌دهندۀ بدرفتاری‌های مأموران امنیتی ایران با شماری از مهاجران افغان در آن کشور است، شدیداً قابل نکوهش می‌باشد.»
سخنگوی وزارت خارجه ضمن قدردانی از میزبانی دولت و ملت ایران از مهاجران افغان، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است که عاملان بدرفتاری‌ها با مهاجران افغان را پی‌گیری کند.
بلخی خاطرنشان کرده است که «گروه‌های مغرض» تلاش دارند تا با سوءاستفاده از همچو وقایع روابط مثبت و حسنه بین دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند.
این در حالی است که سید رسول موسوی، یک مقام وزارت خارجه ایران روز گذشته با انتشار پیامی در ایکس، مهاجرستیزی را پروژه بیگانگان خوانده و نوشته است که هیچ مقامی در ایران این نوع رفتارها را قبول ندارد.
گفتنی است که چند روز پیش ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک مامور امنیتی ایران زانوی خود را بر گردن پسربچه‌ای گذاشته و به او دشنام می‌دهد.

بلخی: عاملان بدرفتاری با مهاجران افغان پی‌گیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد