عامل-شکست-مجاهدین-در-ایجادحکومت،-کشورهای-کمک-کننده-بودند

یکی ازفرماندهان جهادی، بزرگ‌ترین اشتباه مجاهدین راتسلیم دادن سلاح‌هایشان به دولت کنونی می داند و می گوید: نا امنی از زمان حکومت های کمونیستی گسترده تراست.

حضرت علی یکی از فرماندهان جهادی کشور و نماینده مردم در مجلس، به مناسبت بیست و ششم دلو سالروز پیروزی مجاهدین و خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان، به عوامل ناکامی مجاهدین در تشکیل حکومت پرداخته و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارافغان نیوز می‌گوید: که شکست نیروهای شوری، یکدست آورد بزرگ برای مردم افغانستان است، چون مجاهدین در مقابل یک ابرقدرت ایستاد شدند وان را شکست دادند، اما بعداز آن موفق به تشکیل حکومت اسلامی نشدند و با یکدیگر به منازعه و درگیری پرداختند.
این فرمانده جهادی به حمایت‌های خارجی از مجاهدین اشاره می‌کند و می‌گوید: که مجاهدین با کمک کشورهای خارجی در برابر ابرقدرت شوروی پیروز شدند، وی در ادامه افزود: که عامل اصلی اختلاف و درگیری بین مجاهدین، همان کشورهای کمک‌کننده بودند، چون تشکیل حکومت اسلامی به دست مجاهدین، در تضاد با منافع و خواسته‌های آن‌ها بود.
این عضو مجلس نمایندگان می‌افزاید: که اگر مجاهدین را مجال می‌دادند تا حکومت اسلامی در افغانستان تشکیل دهند، وضعیت کشور چنین بحرانی نبود و مشکلاتی که در حال حاضر مردم با آن مواجه هستند، وجود نداشت.
حضرت علی تصریح کرد: مردم افغانستان افتخار می‌کنند که در مقابل نیروهای شوری جهاد نمودند آن‌ها را از افغانستان بیرون کردند.
وی می‌افزاید: بعد از شکست طالبان و حضور نیروهای ناتو در افغانستان، مردم امیدوار بودند که وضعیت امنیتی بهتر می‌شود، ولی چنین نشد، بلکه ناامنی از زمان حکومت‌های کمونیستی گسترده تراست.
او بزرگ‌ترین اشتباه مجاهدین را تسلیم دادن سلاح‌هایشان به دولت عنوان می‌کند و می‌گوید: اگر مجاهدین می‌دانستند که ناامنی به این حد در کشور گسترش می‌یابد، هیچ‌گاه تسلیحات خود را به دولت تسلیم نمی‌دادند.
وی بیان داشت: که اگر مجاهدین مشرقی اکنون مسلح بودند، هیچ‌گاه داعش یا سایر گروه‌های تروریستی، توانایی ایجاد پایگاه و ناامنی و قتل و عام مردم را نداشتند.

عامل شکست مجاهدین در ایجادحکومت، کشورهای کمک کننده بودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد