تشخیص-درصد-امراض-خطرناک-در-داخل-کشور

مرکز تشخیصیه امراض در کشور توانسته است ۷۰ درصد نیازمندیهای بیماران را در داخل کشور مرفوع نمایند که نیاز نیست بیماران جهت تشخیص بیماری به خارج از کشور بروند.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد حسین عبدالرحیم زی سخنگو و موسیس انجمن اتحادیه لابراتوارهای افغانستان در یک گفتگوی ویژه به افغان خبر می گوید: این انجمن بنا به نیازمندیهای مردم  ایجاد شده و خدمات شان را به گونه دقیق و سریع انجام می دهند.

سخنگوی انجمن اتحادیه لابراتوارهای افغانستان تصریح کرد، این لابراتوارها در ولایت های کابل، هرات، بلخ، قندهار، غزنی، خوست، قندوز و بامیان به صورت 24 ساعته کار می کنند و بیماران نیز از خدمات این لابراتوار ها راضی می باشند.

آقای عبدالرحیم زی با ابراز خرسندی از خدمات این مرکز افزود،  داکتران کارکرد این اتحادیه را خوب ارزیابی می کنند و میگویند از زمان ایجاد این اتحادیه تاکنون میزان بیمارانی که برای تشخیص بیماری به خارج از کشور می رفتند کاهش یافته اند.

.موسیس انجمن اتحادیه لابراتوارهایی افغانستان تاکید می کند این مرکز زیر نظر وزارت صحت عامه فعالیت دارد و با مدرن ترین وسایل مجهر شده است

.او اضافه می کند سیتی لابراتوار و افلاح دو لابراتوری است که در سه زون غرب، شرق و شمال خدمات تشخیصیه را برای مردم انجام دهد

محمد حسین عبدالرجیم زی خاطر نشان ساخت این اتحادیه علاوه بر خدمات لابراتواری برای تشخیص بیماری مریضان برای خدمات تهیه لابراتوار ها را در دانشکاه کابل و هم چنان انستیتوت های خصوصی نیز داشته است

سخنگوی اتحادیه انجمن تکنالوژیست های افغانستان اظهار داشت، همکاری با مراکز علمی به منظور یادگیری و رشد تکنالوژیست های کشور بوده است.

تشخیص 70 درصد امراض خطرناک در داخل کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد