۷-ثور-آغاز-بدبختی-افغانستان-و-۸-ثور-تکامل-این-بدبختی

انجینیر عبدالرحمن وطنوال آگاه سیاسی میگوید: تمام بدبختی که امروز مردم افغانستان با ان دست و پنجه نرم میکنند، آغاز ان ۷ ثور است و کامل کننده این بدبختی ۸ ثور میباشد.

انجینیر عبدالرحمن وطنوال آگاه سیاسی در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: ۷ ثور یک روز سیاه در تاریخ افغانستان است که حزب خلق و پرچم حکومت قانونی سردار محمد داود خان نخستین رئیس جمهور کشور را سقوط دادند و افغانستان را ابزاردست شوروری ساختند.

وطنوال گفت: ۷ ثور سر آغاز تمام بدبختی در افغانستان بشمار می رود که حکومت قانونی داود خان توسط حزب خلق و پرچم سقوط داده شد و نظام کمونیستی توسط این حزب در کشور حاکم گردید.

او افزود: حزب خلق و پرچم به بهانه اصلاحات فرمان شماره یک الی شماره ده را صادر کردند که طی این فرمان ها هر گونه ظلم و شکنجه را بر مردم جاری کردند.

این آگاه سیاسی تاکید کرد: رهبران خلق و پرچم به شکل مستقیم از سازمان استخبارات شوروی (کی جی بی) دستور میگرفتند و از جوانان این کشور علیه مردم استفاده میکردند. وطنوال ابراز داشت: حزب خلق و پرچم به حدی بر مردم افغانستان ظلم وارد کرد که زمینه دخالت کشورهای مانند پاکستان، ایران وغربی ها را در امور افغانستان فراهم کرد.

او در رابطه به جهاد مردم افغانستان علیه نیروهای شوروی گفت: مردم افغانستان به شکل صادقانه علیه نیروهای شوروی جهاد کردند و هدف مردم نیز نجات افغانستان از ظلمت و تاریکی بود که توسط نیروها و باورهای کمونیستی بر کشورحاکم شده بود.

وطنوال می افزاید: در میان مجاهدین کسانی بودند که برای منافع شخصی و گروهی خود تلاش میکردند و آنها بعد از پیروزی مجاهدین برنیروهای شوروی، به دسته های مختلف تقسیم شدند.

او افزود: جریانات شیعه توسط ایران و سنی ها توسط پاکستان وحمایت کشورهای خارجی به شاخه های مختلف تقسیم شدند که تا کنون این شاخه تحت عنوان احزاب وجود دارند.

وطنوال می گوید: رهبران مجاهدین به دلیل وابستگی و تبعیت ازدستورات کشورهای خارجی  موفق نشدند، حکومت اسلامی که خواست مردم بود را تشکیل دهند.

به گفته وطنوال مجاهدین نیزمانند کمونیست ها به کشورخیانت کردند و بیت المال را بعنوان غنیمت بین خود تقسیم نمودندو بعداَ این امکانات دولتی را به پاکستان فروختند که این عمل مجاهدین در تضاد مطلق دستورات اسلامی بود.

وی بیان داشت: مردم افغانستان در طول تاریخ نشان داده اند که در میان خود، هیچ گونه مشکلی ندارند، بلکه تمام مشکلات ریشه درجهالت رهبران سنتی آنها دارد که به مسائل مذهبی، قومی، زبانی و منطقه ای دامن می زنند و از احساسات مردم سوء استفاده می کنند.، اما همین رهبران درموضوع اختلاص از کابل بانک در کنار هم و برادر همدیگر هستند، با اینکه از قوم، زبان و مذهب مختلف اند.

این آگاه سیاسی ابراز داشت: چرا ملتی که در مقابل یکی از ابر قدرت های جهان ایستاد و نیروهای ان را از خاک خود خارج ساخت، امروز در بدبختی غرق شده است؟

وطنوال تاکید کرد: تقسیم ملت به هزاره، ترکمن، پشتون، تاجیک، شیعه و سنی بدور از اصل حفظ کرامت انسانی است، همه ما در قدم نخست انسان وبعد افغان و مسلمان هستیم که باید هم دیگر را قبول کنیم و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر داشته باشیم.

وطنوال با انتقاد از رهبران مجاهدین گفت: اگر واقعاَ رهبران مجاهدین ارزش های جهاد را درک می کردند، حکومت اسلامی درافغانستان شکل میدادند.

 اما آنها برخلاف دستورات اسلام که تاکید بر اتحاد و همدیگر پذیری دارد، عمل کردند و برای حفظ منافع شخصی خود ملت افغانستان را به گروها و جریانات قومی و مذهبی تقسیم کردند.

وطنوال گفت: خارجی ها همیشه تلاش دارند که در امور کشورها دخالت کنند تا زمینه بهره برداری برای خود را فراهم سازند.

وی باور دارد که در حال حاضر نیز رهبران افغانستان توسط بیگانه های اداره میگردد.

 

۷ ثور آغاز بدبختی افغانستان و ۸ ثور تکامل این بدبختی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد